Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A light-tejtermékektől sem fogynak a gyerekek

2011. április 29., péntek, 11:27 • Utolsó frissítés: 2011. április 29., péntek, 11:27
Szerző: MTI


Címkék: túlsúly; tejtermékek; light tejtermék; csökkentett zsírtartalom;

Nem fogynak az alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztó túlsúlyos gyerekek egy ausztrál kutatás szerint.

Nem csökkent a testsúlya azoknak az elhízott gyerekeknek, akiknek étrendjében a nagyobb zsírtartalmú tejtermékeket kicserélték alacsonyabb zsírtartalmúra - állapították meg ausztrál kutatók. 

A 6 hónapos követési időtartam végére a vizsgálatba bevont gyerekeknek sem a testsúlya, sem a testtömegindexe (BMI) nem változott észrevehetően. A The American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerint a csökkentett zsírtartalmú tejtermékekre való átállás után az így "kiesett" kalóriamennyiséget más forrásból pótolták a gyerekek, a korábbinál több energiát vettek magukhoz más ételekkel. 

Az ausztrál kutatók felmérésükbe 145 gyereket vontak be, akiknek életkora négy és 13 év között volt, majd két csoportba osztották őket. Az egyik csoportnak át kellett térnie alacsony zsírtartalmú tejtermékekre, míg a másik csoportba tartozók megmaradhattak korábbi étrendjük mellett. 

Három és hat hónap elteltével vérvizsgálaton estek át a gyerekek, mérték deréktérfogatukat, testmagasságukat és súlyukat. A követési idő végére az alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztó csoportba tartozók a teljes kalóriamennyiség 13,3 százalékát vették magukhoz telített zsírokkal, míg a kontrollcsoport tagjainál ez az arány 16,6 százalék volt. Az első csoportba tartozóknál némiképp alacsonyabb volt a vérzsír értéke is, valamelyest csökkent koleszterinszintjük. Nem változott azonban a derékkörfogatuk, a testsúlyuk és a BMI-indexük.


A light-tejtermékektől sem fogynak a gyerekek




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X