Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Pofonegyszerűen is megelőzhető a prosztatarák

2011. május 26., csütörtök, 10:56 • Utolsó frissítés: 2011. május 26., csütörtök, 11:25
Szerző: MTI


Címkék: prosztatarák; gyaloglás;

A heti legalább három óra intenzív gyaloglás felére csökkentheti a frissen felfedezett prosztatarák növekedésének és átterjedésének kockázatát, ám a sétának nincs ilyen hatása - idézte amerikai kutatók megállapítását a BBC hírportálja.

A Kalifornia Egyetem kutatói 1455, lokalizált prosztatarákkal diagnosztizált férfi egészségi állapotát követték nyomon. A vizsgálatba bevont páciensek többsége a hatvanas éveiben járt. A követés 31 hónapja alatt a résztvevők feljegyezték fizikai aktivitásuk jellegét és mennyiségét is.

Az eredmények összehasonlításakor az derült ki, hogy a hetente legalább három órát élénk gyaloglással töltő pácienseknél a daganat növekedése és az áttétek képződése csak 57 százaléka volt annak, amennyit a kevesebbet, vagy kisebb intenzitással gyalogló férfiaknál tapasztaltak.

Erin Richman kutatásvezető hangsúlyozta, hogy a gyaloglásból eredő előny egyértelműen a sebességtől függött, a sétálásnak nem találták semmilyen előnyét. A kutatók úgy vélik, az intenzív gyaloglás a vérben lévő egyes fehérjék szintjére lehet jótékony hatással, ezáltal késlelteti a betegség továbbfejlődését. A kísérletet részletesen a Cancer Research című szakfolyóiratban ismertették a szerzők.


Pofonegyszerűen is megelőzhető a prosztatarák




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X