Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A bőrrákos nőknél a D-vitamin csökkentheti a melanoma kialakulását

2011. június 28., kedd, 15:39
Szerző: MTI


Címkék: bőrrák; D-vitamin; melanoma;

A D-vitamin szedése csökkentheti a melanoma kialakulásának kockázatát azoknál a nőknél, akiknél korábban már más típusú bőrrákot diagnosztizáltak - közölték amerikai kutatók.

A Journal of Clinical Oncology című folyóiratban ismertetett tanulmányhoz 36 ezer, 50 és 79 év közötti amerikai nő egészségügyi adatait elemezték.

A nők fele étrend-kiegészítőként naponta 1000 milligramm kalciumot és 400 nemzetközi egységnek megfelelő D3-vitamint szedett, míg a vizsgálatba bevont nők másik fele placebót kapott. Az átlagosan hétéves követés során mindkét csoportban nagyjából 1700 bőrrákos eset fordult elő, ebben tehát nem találtak különbséget a kutatók.
Eltérés mutatkozott azonban a melanomával diagnosztizáltak számában: 82 nő a vitamint szedők csoportjában és 94 nő a placebót szedők körében.

Még nagyobb volt a különbség, amikor azt nézték meg, hogy a korábban más típusú bőrrákkal már kezeltek között milyen arányban bukkant fel a melanoma. Az első - vitaminos - alcsoportban tíz, míg a második - placebós - alcsoportban 24, korábban más bőrrákkal diagnosztizált nőnél alakult ki melanoma.

A Stanford Egyetem munkatársai - élükön Jean Tang kutatásvezetővel - tanulmányukban hangsúlyozták, hogy a kis számok miatt az eredmény csupán valószínűsíti az összefüggést, ám normál adag D-vitamin és kalcium étrend-kiegészítő szedése ésszerűnek és ártalmatlannak látszik az érintett, magasabb melanoma-kockázattal élők körében.


A bőrrákos nőknél a D-vitamin csökkentheti a melanoma kialakulását




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X