Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Sütemény helyett egy marék dió vagy mogyoró a nyerő

2011. július 13., szerda, 19:26
Szerző: MTI


Címkék: mogyoró; dió; sutemény;

A sütemény helyett ajánlott egy-két marék diót vagy mogyorót fogyasztani, mert ezek segíthetik a vércukor- és a koleszterinszint kontrollját - állapították meg kanadai kutatók.

A Diabetes Care című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányban kettes típusú, felnőttkori cukorbetegséggel élő embereket kértek meg, hogy helyettesítsék szokásos szénhidráttartalmú desszertjüket olajos magvakkal három hónapig. Az étrendi váltás eredményeként a résztvevők vércukor- és "rossz" koleszterinszintje csökkent.

Cyril Kendall, a tanulmányban részt vevő egyik kutató, a Torontói Egyetem munkatársa kiemelte, hogy az olajos magvak az egészséges étrend részét képezik. A követéses vizsgálatba 117, kettes típusú cukorbetegséggel élő embert vontak be, akiket véletlenszerűen három csoportba osztottak be. Az egyik csoport tagjai szokásos napi süteményüket teljesen olajos magvakkal helyettesítették, a másik csoport tagjai teljes kiőrlésű gabonából készült muffinnal, míg a harmadik csoportba tartozók fele-fele arányban ettek magvakat és muffint.

Három hónap elteltével a vértesztek adatainak elemzésekor Kendall szerint "árnyalatnyi" javulást tapasztaltak az első csoportnál a vércukor- és a koleszterinszintre vonatkozóan, míg a másik két csoportban ilyet nem figyeltek meg. Azoknak, akik nem szeretik az olajos magvakat, a szintén telítetlen zsírokat tartalmazó olívaolajat vagy az avokádót ajánlják a szakemberek.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Sütemény helyett egy marék dió vagy mogyoró a nyerő




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X