Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Mégsem olyan jó az absztinencia?

2011. szeptember 07., szerda, 18:10 • Utolsó frissítés: 2011. szeptember 07., szerda, 18:16
Szerző: MTI


Címkék: egészség; alkohol;

Egészségesebbek idős koruk felé közeledve azok a nők, akik naponta egy adag alkoholos italt fogyasztanak, mint a teljesen absztinensek - idézte a Harvard egyetem kutatóinak megállapítását szerdán a BBC hírportálja.

A 14 ezer nő bevonásával készült tanulmány szerint a mérsékelten alkoholt fogyasztó nők jóval nagyobb eséllyel érték meg 70 éves korukat jó egészségben, mint a nagyivók és az absztinensek. A heti alkoholmennyiség egyenletes szétosztása előnyösebbnek mutatkozott az egészség szempontjából, mint a hétvégére szorítkozó nagyobb italozás.

Az ötvenes éveik közepén járó nők közül azok, akik napi 15-30 gramm alkoholt ittak, 28 százalékkal nagyobb eséllyel jutottak el általánosan jó egészséggel - rák, szívbetegség vagy diabétesz nélkül - hetvenes éveikbe, mint azok, akik egyáltalán nem ittak alkoholt. 15-30 gramm alkohol egy-két adag italnak felel meg, például 1,25-2,5 deciliter bornak vagy egy-két pohár sörnek.

Az ok-okozati összefüggés ugyanakkor nem egyértelmű az alkoholfogyasztás és az egészséges öregedés között, a szakemberek elképzelhetőnek tartják, hogy más életmódi tényezők is közrejátszottak azoknál a nőknél, akik általánosan jó állapotban érték meg idősebb korukat. A Harvard közegészségügyi kara kutatóinak tanulmányát a PLoS Medicine című szakfolyóirat ismertette részletesen.


Mégsem olyan jó az absztinencia?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X