Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Az E-vitamin kiegészítők növelhetik a prosztatarák kockázatát

2011. október 12., szerda, 15:49 • Utolsó frissítés: 2011. október 12., szerda, 16:18
Szerző: MTI


Címkék: rák; prosztatarák; daganat; vitamin; E-vitamin;

Egy 35 ezer férfi bevonásával tíz éven át folytatott klinikai próba eredménye azt mutatta, hogy az E-vitamint szedők körében 17 százalékkal nagyobb volt a prosztatarák kialakulásának esélye.

Az E-vitamin kiegészítők szedése emelheti a prosztatarák kockázatát - állapították meg amerikai kutatók. Egy 35 ezer férfi bevonásával tíz éven át folytatott klinikai próba eredménye azt mutatta, hogy az E-vitamint szedők körében 17 százalékkal nagyobb volt a prosztatarák kialakulásának esélye.

A nagyszabású tesztben a résztvevők napi 400 nemzetközi egységnek megfelelő mennyiségű E-vitamint, szelént, mindkettőt vagy placebót kaptak. "Az E-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők jelentősen emelték a prosztatarák kockázatát az egészséges férfiak körében" - írták a szerzők a Journal of the American Medical Association (JAMA) című orvosi folyóiratban közzétett tanulmányukban.

A 2001-től az Egyesült Államokban, Kanadában és Puerto Ricóban zajlott SELECT elnevezésű követéses klinikai vizsgálatot már 2008-ban leállították, mert az előzetes összesítés már ekkor arra utalt, hogy az E-vitamint szedők csoportjában nőtt a prosztatarákos esetek száma. Azóta a három évvel kiterjesztett, hosszabb távú utókövetés megerősítette a kezdeti adatokat.

 
 


Az E-vitamin kiegészítők növelhetik a prosztatarák kockázatát




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X