Bejelentkezés  

Hét hiba, amivel tönkretesszük a fogyókúrát

Utolsó frissítés:

Szerző:

Címkék: fogyókúra; edzés; hibák;

Fogyókúrázni szeretnénk, de csak egyre frusztráltabbak leszünk? Megmutatjuk, hol rontjuk el.

Jónéhány helyesnek vélt döntés akadályozhat meg minket abban, hogy megszabaduljunk a plusz kilóktól. A FoxNews.com tizenegy olyan hibát gyűjtött össze, amivel megakadályozhatjuk az áhított fogyást. Ebből közlünk most néhányat.

Nem megfelelő élelmiszereket eszünk

Bármennyire kényelmes megoldásnak tűnik is az előrecsomagolt étel, még ha fogyókúrás termékről van is szó, akkor sem fogja elősegíteni fogyásunkat, hosszú távon biztos nem. "Nem leszünk jóllakottak, mert ezek feldolgozott élelmiszerek" – mondja Manuel Villacorta, az amerikai táplálkozási akadémia (Academy of Nutrition and Dietetics) szóvivője. Sokkal egészségesebb ételeket válogathatunk össze, akár kevesebb kalóriával, vagy ugyanannyival.

Keveset alszunk

Noha sokan azt gondolják, az a legjobb, ha minél több időt töltenek a konditeremben, de szánjunk időt az ágyban töltött órákra is. Számos kutatás mutatta már ki, hogy aki keveset alszik, lelassul az anyagcseréje, illetve a hormonváltozások sem tesznek jót a fogyókúrás törekvéseknek. Ráadásul ha fáradtak vagyunk, többet eszünk. Egy a közelmúltban publikált tanulmányból például az derült ki, hogy azok az emberek, akik nem alszanak eleget, mintegy ötszázzal több kalóriát vesznek magukhoz, mint kipihent társaik.

Túl sokat edzünk

Igen, jól olvastuk. A testedzés valóban fontos, de Villacorta szerint ha túl sok figyelmet fordítunk erre, akkor visszafelé sülhet el. "Az emberek azt hiszik, ha lejárnak az edzőterembe, akkor varázsütésre lefogynak, aztán hatalmasat csalódnak". Az igazság viszont az, ha fogyni szeretnénk 80 százalékban a táplálkozásra kell figyelni, és csak 20 százalékban az edzésre. "Ha van egy páciensem, aki hatszor edz egy héten, lehet, hogy rábeszélem, hogy ennek az időnek a felét töltse inkább vásárlással és az étkezés megtervezésével" – tette hozzá a táplálkozási szakember.

Fotó:

Salátát eszünk

A közhiedelemmel ellentétben pont a salátabár kínálata lehet a kevésbé jó választás. A saláták nem tartalmaznak elegendő szénhidrátot, amelynek nagy szerepe van az éhséghormon szabályozásában – mondja Villacorta. Szerinte jó alternatíva egy egészséges leves vagy szendvics, de választhatunk barna rizst, lencsét, babot. És persze mondanunk sem kell, hogy messzire kerüljük el a magas kalóriatartalmú öntetetek, "salátafeltéteket", mint például a kéksajt, vagy a dió. Mert így egy saláta is könnyen jelenthet annyi kalóriát, mitha egy hamburgert gyűrtünk volna le.

Sok egészséges ételt eszünk

Csak azért, mert egy adott élelmiszer egészséges, még nem jelenti azt, hogy degeszre ehetjük magunkat belőle. Vegyük például a fehér kenyérről történő átállást a barna változatra – azért mert ez utóbbit választottuk, még nem növelhetjük az adagot. De lecserélhetjük a chips-szet is dióra, a vajat olívaolajra – ezzel még nem csökkentettük a bevitt kalóriát. Legyen a mértékletesség a legfőbb erényünk.

Túl korán eszünk

Népszerű az a tanács is, miszerint ne együnk az esti órákban, de ennek sincs sok értelme, főleg ha későn fekszünk le. Ha például 18 órakor elfogyasztjuk a vacsoránkat, és csak éjfélkor megyünk aludni, ne csodálkozzunk azon, hogy a szervezetünk étel után kiált. "Azt szoktam mondani az embereknek, hogy a napi kalória 70 százalékát még a vacsora előtt egyék meg, a maradék 30 százalék legyen a vacsora, és nem számít, mennyire későn." Az egészséges vacsora megakadályozhat egy későbbi zabálást, fagylalttal, tortával.

Nem falatozunk

Annak érdekében, hogy jól működjön az anyagcserénk, az a legjobb, ha három-négyóránként eszünk. Az emberek azt hiszik, azzal fogynak, ha ritkán esznek, pedig nem igaz. Sokkal jobb ha gyakrabban eszünk, de mindig keveset. Így akár el is szakadhatunk a reggeli, ebéd és vacsora szentháromságától.

Friss állások Jobline.hu

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X