szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Fal messze nem egyedülálló formátum – írja a TV2 azokra a vádakra, hogy megpróbálták beelőzni az RTL készülő produkcióját. A valódi cáfolat nem így hangzik.

Az RTL Klub vasárnap, az aktuális Star Wars-film előtt levetíti a hónapokkal későbbre tervezett, A Fal című játékának első epizódját – értesült a 24.hu. A portál szombaton azt írta: a műsort váratlanul illesztették a programba, a sietségre jellemző, hogy a nyitó adás felvételével nem várták ki a magyarországi stúdió felépítését, a stáb Olaszországba utazott, hogy rögzítse a produkciót. A rapid tempó oka az iparági háború újabb fejezete: az RTL Klub vezetői megtudták, hogy a TV2 titokban arra készül, hogy A Falhoz kísértetiesen hasonló műsort indít. 

Vasárnap reggelre megérkezett a TV2 válasza is, amely minden körítés ellenére egyet jelent: az RTL joggal félt.

Örülünk, hogy az RTL már valódi versenytársként tekint a TV2-re, ami egyértelmű beismerése az egyre élesedő nézettségi versenynek, amelyben fej-fej mellett halad a két cégcsoport – írja a számait kreatívan felfelé számoló csatorna. A TV2 szerint az, hogy híresztelésekre alapozva, egyik napról a másikra az RTL megváltoztatja a műsorstruktúráját és rohamtempóban teszi képernyőre egy 2018-as tavaszi formátum egyetlen epizódját, szintén ennek a bizonyítéka.

A Fal azonban messze nem olyan egyedülálló formátum, ahogy erre indulásakor az amerikai sajtó is rámutatott, ugyanis legmeghatározóbb eleme vélemények szerint csak egy high-tech változata az évtizedek óta látható The Price is Right című műsor PLINKO játékának

– tér rá a lényegre a TV2. És így folytatja: "csak emlékeztetőül, az RTL Klub az elmúlt években számos olyan műsort tűzött képernyőre, amelyek nagy hasonlóságot mutattak ismert nemzetközi formátumokkal, ilyen volt például a ValóVilág, a Csillag Születik, a Szombat Esti Láz vagy éppen a most futó Konyhafőnök is". Azt a TV2 sajtósa bölcsen elhallgatja, hogy a négy említett formátumból hármat az Iko Media Group gyártotta és értékesítette, amely cég a Vajna-csatorna kizárólagos beszállítója (és amelyben a kormánybiztosnak tulajdonrésze is van).

A TV2 így zárja közleményét: a csatorna nem piaci pletykákra alapozza programstruktúráját, a tervezett műsorainkról időben tájékoztatjuk majd a nézőket. Ez nem jelenthet mást, mint hogy valóban A Falhoz hasonló műsorral próbáltak bevágni a konkurens elé, és erről a jelek szerint továbbra sem tettek le.