szerző:
hvg.hu

Menők a hazai food truckok. Csak március és szeptember között 250 millió forintos forgalmat bonyolítottak le a mozgó etetők. S egyre népszerűbb a catering-szolgáltatásuk is.

Azon túl, hogy sokféle alternatívát kínálnak az utcai étkezésre és évente többször saját rendezvényeik vannak, egyre kapósabbak a cateringben. Ez a szolgáltatás fél év alatt több mint 54 millió forintos bevételt hozott a Food Truck Hungary Kft.-nek. Olyan nagy cégek is rákattantak, mint a Telenor, az Opel, a Ford vagy a Raiffeisen Bank, de már esküvőre vagy születésnapra is igénybe veszik szolgáltatásaikat.

©

Több sikeres truckos működtet egynél több egységet is. S már lehet tudni, hogy jövőre 15 új egység lép színre. Guruló szakácsmódba váltani nem is olyan nagy etvasz, állítólag 5 millió forint kezdőtőkéből már el lehet indítani egy kisebb vállalkozást, a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet. Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre számítani, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség pedig a kínált termékek árának körülbelül 35%-át teszi ki. Egy minőségi szolgáltatást nyújtó truck egy átlagos rendezvénynapon 100-800 közötti tételt ad el a kínálattól függően. Március és szeptember között a food truckok 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek együtt összesen.