szerző:
hvg.hu

Egyszerű, érthető, ütős a júniusi lapszám fotója. Főszereplő a műanyag.

Már most ikonikussá vált a National Geographic új címlapja, amelyen egy műanyagzacskó jéghegyként emelkedik ki a tengerből. A Planet or Plastic? (Bolygó vagy Műanyag?) címmel ellátott címlap azt sugallja, hogy az óceánok műanyagszennyezettsége csak a jéghegy csúcsát jelenti annak a problémának, amit az emberek által eldobált plasztikszemét okoz a Földön. Már írtunk mi is arról, hogy hiába várunk a műanyagbontó csodaenzimekre, ha nem fogjuk vissza a műanyag-előállítást és nem fokozzuk az újrahasznosítást, akkor a bolygónk hamarabb belefullad a szemétbe, minthogy eltakaríttatnánk azt az enzimekkel vagy a műanyagevő férgekkel.

A környezetünkben felhalmozódó műanyag egy része ráadásul a szabad szemmel nem látható mikroplasztik, amely ugyancsak tönkreteszi az élővilágot. Az 5 milliméternél kisebb műanyagdarabokból a tudósok becslése szerint egy szemétszállító teherautónyi kerül a világ óceánjaiba – percenként. 

A lap fotóját egy mexikói fotográfus, Jorge Gamboa készítette, Iceberg Plástico című képével a Bolíviai Nemzetközi Plakátbiennálén első helyezést ért el társadalmi és politikai plakátok kategóriában.

Az emberek rajongását és lelkesítő Twitter-bejegyzéseit elnézve úgy tűnik, hogy a National Geographic mostani címlapja legalább olyan legendás lesz, mint az 1985-ös afgán lányról készült borítója.


Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!