szerző:
hvg.hu

Legalábbis a NAV ezentúl bekéri a munkáltatótól a dolgozó képzettségét is, aminek pótlásáig a könyvelők szerint a munkavállalók hoppon maradhatnak.

2016-tól a munkavállalók bejelentésekor négy új adatot kell megadniuk a foglalkoztatóknak: a dolgozók végzettségét, a szakképzettségét, a szakképesítésüket, továbbá az ezt igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okiratszámát is. Ezen adatok nélkül pedig a könyvelők csak hiányos bejelentést tudnának beküldeni, így elképzelhető, hogy az adatok pótlásáig a dolgozó nem tud majd munkába állni, hiszen a bejelentés nélkül való foglalkoztatás milliós bírsággal járhat – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE).

Az Adózóna cikkében ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a NAV befogadja a „szakképesítéssel nem rendelkezik” szöveget, ezért az MKOE becslése szerint minden második bejelentésnél a bérszámfejtők ezzel vagy valami hasonló szöveggel át fogják lépni ezt a rovatot. Ha néhány év múlva kiderül, hogy a hiányos bejelentések és a historikus adatok hiányában az előírás nem érte el a célját, akkor egyszerűen kivezetik a rendelkezést a jogszabályból. Pedig az adatok a minisztériumoknál és az Oktatási Hivatalnál rendelkezésre állnak, csupán össze kellene fésülni azokat a NAV munkáltatói bejelentéseivel. Az MKOE erre javaslatot is tett, de az elmúlt fél évben nem kaptak rá választ. Az egyesület szerint ez egy elhibázott és adminisztrációt növelő szabályozás, ezért érdemes várni vele, amíg a kormány intézkedik ez ügyben.

Érdekesnek találta cikkünket? Értékelje!
Köszönjük!
Cikk megosztása
Címkék