szerző:
hvg.hu

Akár féláron is bevásárolhatunk, ha megelégszünk a nagy áruházak saját márkás termékeivel. Ezt már észrevették az árérzékeny magyar vásárlók, még sosem vásároltak ennyit az áruházak által előállított termékekből.

A saját márkás termékek piaci részesedése még sosem volt olyan magas, mint mostanában, és a kereskedelmi láncok marketingtevékenységében is egyre nagyobb szerepet kapnak a saját védjeggyel ellátott árucikkek - írja a Pénzcentrum. A fogyasztók 100 forintjukból átlagosan 28-at áruházláncok saját márkás termékeire adták ki az utóbbi két évben, ha élelmiszert vásároltak - derül ki a Nielsen piackutató vállalat 2016-os felméréséből. Ma már szinte minden termékkategóriában találni ilyen termékeket: a friss és a fagyasztott élelmiszerektől kezdve a kozmetikumokon át a háztartási szerekig. A saját márkákat az értékesítő lánc forgalmazza, és általában a cég nevével jelzi őket, de előfordul, hogy fantázianevet kapnak.

Magyarországon az összesített FMCG piacot tekintve megállt a kereskedelmi vagy saját márkás termékek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben, ám piaci részesedésük így is enyhén nőtt 2016-ban: a 2015-ös 25 százalékról 26 százalékra emelkedett.

Az utóbbi években a legtöbb láncnak szívügyévé vált a saját termékek piaci részesedésének növelése: nemcsak forgalmazzák ezeket, hanem gyártanak, termékfejlesztéssel és marketinggel is foglalkoznak.

A Pénzcentrum saját felmérése szerint több mint 6 ezer forintot lehet spórolni csak azzal, hogy a menő márkák helyett sajátmárkás terméket veszünk le a polcról, így akár féláron is le lehet tudni a nagybevásárlást.