szerző:
hvg.hu

24 óra leforgása alatt 25 milliárd dollárt költött a csaknem másfél milliárd felhasználó.

Egy nap alatt 25,3 milliárd dollár bevételt termelt az AliExpress a kínai Szinglik Napján. Az Alibaba-csoport tagjaként üzemelő webáruház megdöntötte a tavalyi rekordot, melyet szintén ő állított fel 17,8 milliárd dolláros bevétellel. Összehasonlításképpen, a Fekete Péntek kiskereskedelmi összbevétele 3 milliárd, a Cyber Monday akcióé pedig 3,45 milliárd dollár volt.

A Kínában különösen népszerű, a nyugati Valentin-nap ellentétének tekinthető Szinglik Napja már az első három percben 1,5 milliárd dollárnyi forgalmat generált az AliExpressen, két óra múlva 12 milliárdnál tartottak, majd 13 óra elteltével elérték a 18 milliárd dollárt is. Az eladásokat vélhetően az aznap bemutatott harcművészeti film, a Gong Shou Dao is ösztönözte, melyben Jack Ma, az Alibaba alapítója játssza a főszerepet, és rendezőként is ő jeleskedett. A film írója ráadásul Jet Li, aki számos híres kínai harcművész mellett szintén szerepet vállalt a filmben.