szerző:
hvg.hu

Így fogják meg a nekik fontos célcsoportokat.

A Google és a Facebook az amerikai hirdetési piacból 2011-ben 45 százalékot hasított ki, tavaly már 63 százalékot – derül ki az eMarketer felmérésből, ami 2019-re 67 százalékos piaci részesedést jósol a két e-óriásnak. A hirdetési piacon elért sikereiket annak köszönhetik, hogy diverzifikált termékeikkel emberek milliárdjai közül lehet nagyon pontosan célkeresztbe venni a hirdető számára fontos fogyasztókat – írta a Financial Times.

A Twitter viszont 12 éves fennállása óta először könyvelt el profitot 2017 utolsó negyedévében, a Snapchat pedig egyetlen nap alatt tért magához hat hónapnyi agónia után úgy, hogy 48 százalékot ugrottak a részvényei. És hogy hol találnak betöltendő rest a hirdetési piacon? Az eMarketer elemzője, Debra Aho Williamson szerint a Facebook és a Google körül 2018 elején több botrány is kipattant amiatt, hogy álhírek, politikailag manipulatív, szexuális tartalmú vagy extrém posztok mellett bukkantak fel a hirdetések.

A Snapchaten viszont moderátorok gyomlálják a tartalmat, így ez sokkal biztonságosabb felület a hirdetők számára. Ráadásul a felület nagyon fiatal felhasználóit szinte semmilyen más fórumon nem lehet megszólítani. Körükben nagyon népszerű a Snap decemberben bevezetett, úgynevezett kiterjesztett valóság funkciója, melynek segítségével a hirdető termékét fotókra lehet ráhelyezni, és ezeket a felhasználók megosztják egymás között.

A Twitter közben az élő videókkal próbálja meghódítani a hirdetőket, és a Snapchathez hasonlóan ők is a Facebook és a Google alá árazzák a hirdetéseiket, melyeket a Twitter 40, a Snap pedig 70 százalékkal olcsóbban kínál saját tavalyi áraihoz képest. Annyi felhasználót azonban még mindig nem tudnak szállítani a hirdetőknek, mint a két nagy: a Facebooknak 2,1 milliárd, a Twitternek viszont csak 330 millió fogyasztója van havonta.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!