szerző:
hvg.hu

Így fogják meg a nekik fontos célcsoportokat.

A Google és a Facebook az amerikai hirdetési piacból 2011-ben 45 százalékot hasított ki, tavaly már 63 százalékot – derül ki az eMarketer felmérésből, ami 2019-re 67 százalékos piaci részesedést jósol a két e-óriásnak. A hirdetési piacon elért sikereiket annak köszönhetik, hogy diverzifikált termékeikkel emberek milliárdjai közül lehet nagyon pontosan célkeresztbe venni a hirdető számára fontos fogyasztókat – írta a Financial Times.

A Twitter viszont 12 éves fennállása óta először könyvelt el profitot 2017 utolsó negyedévében, a Snapchat pedig egyetlen nap alatt tért magához hat hónapnyi agónia után úgy, hogy 48 százalékot ugrottak a részvényei. És hogy hol találnak betöltendő rest a hirdetési piacon? Az eMarketer elemzője, Debra Aho Williamson szerint a Facebook és a Google körül 2018 elején több botrány is kipattant amiatt, hogy álhírek, politikailag manipulatív, szexuális tartalmú vagy extrém posztok mellett bukkantak fel a hirdetések.

A Snapchaten viszont moderátorok gyomlálják a tartalmat, így ez sokkal biztonságosabb felület a hirdetők számára. Ráadásul a felület nagyon fiatal felhasználóit szinte semmilyen más fórumon nem lehet megszólítani. Körükben nagyon népszerű a Snap decemberben bevezetett, úgynevezett kiterjesztett valóság funkciója, melynek segítségével a hirdető termékét fotókra lehet ráhelyezni, és ezeket a felhasználók megosztják egymás között.

A Twitter közben az élő videókkal próbálja meghódítani a hirdetőket, és a Snapchathez hasonlóan ők is a Facebook és a Google alá árazzák a hirdetéseiket, melyeket a Twitter 40, a Snap pedig 70 százalékkal olcsóbban kínál saját tavalyi áraihoz képest. Annyi felhasználót azonban még mindig nem tudnak szállítani a hirdetőknek, mint a két nagy: a Facebooknak 2,1 milliárd, a Twitternek viszont csak 330 millió fogyasztója van havonta.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!