szerző:
hvg.hu

Az áldozathibáztatást sugalló, szexista reklám annyira félrement, hogy a Snapchat piaci értéke a tőzsdén majdnem egymilliárd dollárral csökkent.

Elég nagy botrányt kavart a Snapchat legutóbbi reklámja, amely egy hajszálnyit sem volt hajlandó tudomást venni a #metoo mozgalom által felkorbácsolt közhangulatról. A reklám céljából megjelent app lényege annyi, hogy feldob egy kérdést, hogy a felhasználó mit választana: inkább megpofozná Rihannát vagy megütné Chris Brownt? "Slap Rihanna or Punch Chris Brown?" - szól a kérdés. Hogy mindenki értse: azért erről a két celebről van szó, mert 2009-ben Chris Brown súlyosan bántalmazta akkori barátnőjét, Rihannát, évekig jártak bíróságra is emiatt.

Rihanna érthető módon teljesen kiakadt az appon, azzal vádolta meg a Snapchatet, hogy egy szándékosan az áldozatot hibáztató reklámot hoztak létre ezzel. Ezt követően a Snapchat elnézést kért, és hozzátették, hogy a reklámnak soha nem szabadott volna megjelennie a közösségi szolgáltató felületén.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!