szerző:
hvg.hu

Gyakorlatilag havonta emelkednek az online reklámköltségek, hatástalanok a hírlevelek, és egyre nehezebb a piacra lépés is.

„Két-három évvel ezelőtt a legtöbb webáruház kiterjedt e-mail-marketinget használt, de mivel ma már mindenki zömében olvasatlanul törli a hírleveleket, az egyik legnépszerűbb online marketingeszköz teljesen hatástalanná vált” – mondta a Világgazdaságnak Wolf Gábor marketingszakember. Az elmúlt években az online hirdetések ára tízszeresére nőtt, és az általános dráguláshoz a Facebook is hozzájárul azzal, hogy folyamatosan egyre inkább visszaszorítani és fizetőssé tenni az eléréseket, ráadásul havonta emel az árain.

Eközben számos webáruház az ingyenes elérésekre alapozott, a felmerült költségeket azonban egyszerűen kénytelenek beépíteni az áraikba. Wolf szerint sokkal több tőkére, szaktudásra és ráfordított időre van szükség egy webáruház indításához és üzemeltetéséhez, ahogy sarkosan fogalmazott, válságban van az online kereskedelem. A szakember szerint kevesebben lépnek majd piacra, sokan eltűnnek vagy prémium termékek felé mozdulnak el, míg a kisebb cégek várhatóan összefognak, hogy megosszák a növekvő költségeket.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!