szerző:
hvg.hu

Tízből négy hazai vállalkozás szeretne új piacot meghódítani, az okok között a csekély bevétel és a hazai piac szűkössége is szerepel.

A Regus 2014-es felmérése szerint éppen háromszor annyi hazai mikro-, kis- és középvállalkozás tervezte, hogy inkább a belföldi tevékenységére koncentrál, mint ahányan terjeszkedni szerettek volna, a K&H bizalmi index kutatásának 2017 végi eredményei szerint viszont tízből négy hazai mkv új piacot hódítana meg – írta a Piac és Profit.

A Budapest Bank kutatása szerint a hazai mkv-k mindössze 19 százaléka lépte át az országhatárt. Az exportálók árbevételének átlagosan 26 százaléka származik a külföldi értékesítésből, illetve a 700 millió forint árbevétel feletti cégek esetén ez az arány eléri a 44 százalékot is, azaz megéri a külpiaci jelenlét. A legtöbb exportáló gépeket, szerszámokat, alkatrészeket, építőipari és mezőgazdasági termékeket visz külföldre, elsősorban a szomszédos országokba. Az unió határain túlra csak a cégek 10 százaléka exportál.

A cégek 77 százaléka megelégszik a hazai piaccal, 57 százalékuk azért, mert a termékük vagy szolgáltatásuk egyszerűen nem alkalmas az exportra. A szolgáltató szektorban tevékenykedő vállalatok 70 százaléka gondolja, hogy nem lenne versenyképes külföldön. A mezőgazdasági cégek számára ez gyakorlatilag egyáltalán nem okoz problémát (5 százalék), viszont sokszor túl kicsinek gondolják a céget az exporthoz.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!