szerző:
hvg.hu

A néhány évtizeddel ezelőtti vásárlási mintáknak nyoma sincs, és még csak most jön a változás java – állítja Müller Zsolt, a KPMG igazgatója.

„Talán elcsépelt mondat, hogy a jövő már itt van, csak nem egyenletesen oszlik el, de valóban ez a helyzet” – írja Müller a Portfolión megjelent cikkében. 2025-re az Y és Z generáció lesz a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező réteg, addigra az ő igényeiket kell tudni kielégíteni – ami elsősorban az online vásárlásban koncentrálódik.

A szerző azt ajánlja, figyeljük meg, mi zajlik Kínában. Az ottani bankrendszer gyenge lábakon állt, ezért az online kereskedelem terjedésével a fizetési rendszerek is online alapokra helyeződtek. A kínaiak 71 százaléka ezért kisebb veszteségnek érezné, ha a pénztárcáját hagyná el, mintha a mobilját. a WeChat csevegőprogramot egymilliárd kínai használja online rendelésre, ahol a Ferrari vásárlásától kezdve az orvosnál való időpontfoglalásig bármit el lehet intézni.

Müller szerint az európai piac alakulása kapcsán a kérdés az, megbízhatóbbnak tűnik-e a fiatalok szemében a Google vagy az Amazon, mint a bankok. A hazai kiskereskedelmnek pedig azt kellene megértenie, hogy nem működik már a push-modell, azaz amikor szegmenseket kreálva igényt kelt a kereskedelem, hanem a pull-é a jövő. Itt információkat kell szerezni a potenciális vásárlókról, és megérteni, hogy mit akarnak.

A kiskereskedelmet elérő változás súlyát jól példázza, hogy az Egyesült Államokban 2016-ban több bolt szűnt meg, mint a 2008-as gazdasági válság után.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!