szerző:
MTI

A német Puma sportfelszereléseket gyártó vállalat, amely a labdarúgó világbajnokság győztes csapatát szponzorálta, első ízben arathat győzelmet az Adidas felett, amely a vesztes francia csapat szponzora volt. Az olasz csapat mezének másolatai révén a Puma felfutó forgalom elő nézhet.

Cannavaro a világkupával.
A Puma ugrani készül
© AP
A sportszergyártók ádáz harcot vívtak egymással, eurómilliókat áldoztak márkáik, sportcipőik népszerűsítése, az eladások felfuttatása érdekében. 2002-ben a Nike uralta a piacot, hiszen e cég szponzorálta a német csapatot legyőző brazil csapatot. A Nike eladásai felfutottak a négy évvel ezelőtti brazil vb-győzelem után, míg az Adidas a 2004 évi görög Eb-győzelem után tapasztalhatta meg ugyanezt.

A Puma volt kezdetben a mostani világbajnokság fő szállítója, és Olaszország mellet még 12 afrikai és ázsiai labdarúgó válogatottat szponzorált, - ezek azonban már a korai szakaszban kihullottak a vetélkedőből. A vállalat a múlt héten közölte, hogy a focival kapcsolatos termékeinek eladásai 2006 első felében 40 százalékkal bővülhettek a múlt év első feléhez képest a vb jóvoltából. Bizakodó az Adidas is, amely ugyan két olyan vezető csapatot, a németet és a franciát támogatta, amelyek az olaszokkal szemben maradtak alul, de a cég reménykedik, hogy több mint 3 millió trikót fog értékesíteni az idén. Az Adidas látta el egyébként labdákkal, a bírókat pedig felszereléssel az idei vb-n.

Az Adidas a legnagyobb értékesítési reményeket a több mint 1,5 millió német, a mintegy 500 ezer francia és 300 ezer argentin trikó eladásához fűzi - ez utóbbi csapat volt a az Adidas harmadik legnagyobb támogatottja.

A Nike hozzájuk képest peches cégnek számít, mivel fő partnere, Brazília már a negyeddöntőben vesztett a franciákkal szemben, a szintén általa szponzorált Portugália pedig a harmadik helyért vívott meccsen maradt alul a németekkel szemben.

Szakértők szerint egy-egy nevesebb válogatott támogatása kétszámjegyű eurómilliókba kerülhet a sportszergyártóknak, míg a kisebb csapatok, Trinidad ésTobago támogatása ingyenes. Azok a csapatok, amelyek gyengébben szerepelnek, elveszthetik szerződésekeit, mint ahogyan az Szaud-Arábiával történt 2002 után, amikor is a csapat hamar távozásra kényszerült a németekről elszenvedett 8-0-ás vereség után.

Ami a jövőt, a 2010-ben a Dél-Afrikában rendezendő vb-t illeti, erre az eseményre a Puma jól pozícionálta magát, hiszen 10 afrikai válogatottal is szerződéses viszonyban áll. A vendéglátó országot viszont az Adidas szponzorálja.

MTI Foci-Eb

Saját drukkereiktől rettegnek a franciák

A Franciaországban mindennapos városi erőszak megfékezésére 18 ezer rendőrt és csendőrt mozgósítanak országszerte a labdarúgó-vb döntője utáni hazai ünneplésre vagy szomorkodásra.

hvg.hu Világ

Zidane viselkedése megosztja a franciákat

A francia rajongók körében megoszlanak a vélemények Zinedine Zidane döntőn tanúsított viselkedéséről, legalábbis ez derül ki a francia lapok olvasói fórumaiból.

MTI Tech

Vb-2006: az űrben is nézték a döntőt

Nemcsak a Földön, hanem az űrben is nyomon követték a németországi labdarúgó-világbajnokság vasárnapi döntőjét, és a Discovery űrrepülőgép legénységét is magával ragadták a finálé izgalmai.

MTI Világ

Henry sem tudja, mit mondott Materazzi Zidane-nak

A németországi labdarúgó-világbajnokság döntőjében alulmaradt francia válogatott csatára, Thierry Henry szerint nem csak kiemelt esetekben, például csapattársa, Zinedine Zidane ellen kellene alkalmazni a televíziós felvételeket.

MTI Világ

Zidane a legjobb

A németországi labdarúgó-világbajnokságra akkreditált újságírók Zinedine Zidane-t választották a torna legjobb játékosának.