szerző:
-k-

Amint az megjósolható volt, azzal hogy az AB-Inbev felvásárolta a SAB-Millert, több változás is bekövetkezik a globális sörpiacon.

A legújabb fejlemény, hogy a japán söróriás, az Asahi Group Holdings 400 milliárd jenes vételi ajánlatot adott a SAB-Miller két sörgyárára. Az eredetileg olasz Peroni és a holland Grolsch nem szerepel az AB-Inbev által fenntartani szándékozott globális, illetve nemzetközi sörmárkák között. Aggodalomra azért semmi ok, hiszen marad így is bőven – Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's, Leffe, Hoegaarden és immár a Plzeňský Prazdroj is – a portfólióban, nem is említve a helyi márkákat.

Az Asahi a legnagyobb sörgyártó Japánban. A szigetországban azonban húsz éve folyamatosan csökken a sörfogyasztás, a cég ezért keres növekedési lehetőségeket külföldön. Az Asahi az 1980-as évek közepén szerezte meg a piacvezető szerepét, amikor kibocsátott egy új sörmárkát, amit „szuperszáraznak” neveztek, és ezzel együtt piaci részesedésük 25 százalékkal nőtt 3 év alatt.

©

Ahogyan a név sugallja, ez a száraz borral analóg termék: egy lager sör, amiben aránylag alacsony mennyiségű a maradék cukor. Az okos marketing, és egy jellegzetes, kiemelkedő minőségű csomagolás összekapcsolta ezt a sört a japán sörgyártóval, és ez nyerőnek bizonyult.

Cikk megosztása
Címkék