szerző:
hvg.hu

Védjegybitorlási pert indított egy amerikai versenytársa ellen az Adidas német sport- és szabadidőruházat-gyártó. Az Adidas vádjai szerint a konkurens lekoppintotta a híres három csíkot, amely a német cég több termékcsaládjának is ismertetőjele.

A bíróság elé citált Abercrombie & Fitch karácsony előtt megjelent téli kollekciójának egyes darabjait díszítette a csíkokkal. Egyébként nem először, az Adidas 1996-ban és 2002-ben is perrel fenyegette a céget a mostanihoz hasonló okból. Az Abercrombie & Fitch mindkétszer kivonta a piacról a kifogásolt termékeket, igaz, azzal a megjegyzéssel, hogy nem ismeri el a védjegybitorlás tényét.

Az Adidas ezúttal keményebb volt, a kereset benyújtásával párhuzamosan az inkriminált termékek piacról való kivonásának azonnali elrendelését kérte a bíróságtól.

A három csíkot Németországban 1949-ben védette le az Adidas, az Egyesült Államokban pedig 1969-ben. A német vállalat az elmúlt évtizedekben a Target, a Payless Shoes és a Ralph Lauren ruházatgyártókkal, továbbá több kisebb céggel is tengelyt akasztott.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
Gazdaság

Az Adidas jól kasszíroz az Európa-bajnokságon

A Portugáliában tegnap befejeződött labdarúgó EB hatására felszöktek a görög csapat hivatalos támogatója, az Adidas-Salomon labdarúgással kapcsolatos termékeinek eladásai, a frankfurti értéktőzsdén pedig emelkedett a sportszergyártó óriás részvényeinek árfolyama.