szerző:
hvg.hu

Míg Németországban bővül a felsőkategóriás autók piaca, addig az Egyesült Államokban az óriási reklámkampányok ellenére kevesebb luxus- és szabadidő autó fogyott 2005-ben.

A Cadillac, a Lincoln, az Infiniti és a Porsche eladásai az év utolsó felében erősen lezuhantak, a Lincoln, a Jaguar és a BMW az első 11 hónapi teljesítményei elmaradnak a várttól. Annyira komoly a helyzet, hogy azon a piacon, ahol eddig gentleman jellegű kereskedelem volt, most kenyérre menő harc alakult ki a konkurensek között. Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója az emelkedő üzemanyagárakkal, az iraki háború elhúzódásával és a nyári nagy elbocsátási hullámmal magyarázta a drámai visszaesést.

A detroiti autómárkák sokéves uralmát a luxusautók piacán először a Mercedesnek sikerült megtörnie 1999-ben. Azóta megállíthatatlanul a japán gyártók adják el a legtöbb luxusautót az Egyesült Államokban; a piac közel negyven százalékát uralják.

A Lexus GS az amerikaiak kedvenve
A Lexus autói a hatodik éve a legkelendőbbek, de az Acura eladásai is egyre jobbak. Az év végén megjelenő IS Sedan és a harmadik generációs GS valószínűleg még több nyereséget hoz a Lexust forgalmazó Toyotának. Nem meglepő, hisz ez a két gyártó (a Lexust előállító Toyota és az Acurával az amerikai piacon hódító Honda) egyenként több mint 110 millió dollárt költött hirdetésekre az idén.

A Lexus volt a fő támogatója például Paul McCartney 30 koncertes amerikai turnéjának. Ugyancsak 100 millió dollár fölött hirdetett az Infiniti (a Nissan prémiummárkája), de ez úgy tűnik, ablakon kidobott pénz volt, a márka nem hozta az idei elvárásokat.

A Lexus mögött 26 ezer eladott luxusautóval a BMW végzett, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Mercedest is megelőzve az Acura léphetett föl az év első 10 hónapjának eladásai alapján.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Világ

Kevesebb autót vesznek az amerikaiak

A novemberi autóeladások 2,8 százalékkal csökkentek az USA-ban a tavaly novemberihez képest. A kereslet csökkenésének oka, hogy a vásárlók nem lelkesednek a Ford és a GM legújabb kisteherautói, terepjárói iránt. A múlt hónapban az Egyesült Államokban 1 millió 166 ezer autót adtak el.

MTI Gazdaság

Bíznak a németek az autópiac jövőjében

Nem törik meg a német autópiac növekedése jövőre. A bővülés mértéke várhatóan az idei 2 százalékot több mint fél százalékkal haladja majd meg - állítja a német autógyártók szövetsége, a VDA.