szerző:
MTI

A prognózisok szerint ez e-kereskedők árbevétele az idén elérheti a 30 milliárd forintot, jövőre pedig akár a 45 milliárdot is - közölte a gazdasági tárca.

A statisztikák szerint az elektronikus kereskedelem az elmúlt években egyre növekvő részt "hasít ki" a gazdaságból. Azaz két éve, 2004-ben az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma még csak 12 milliárd forintot éert el. Addig 2005-ben már meghaladta a 19 milliárd forintot. 

A becslések szerint pedig 2006-ban a webáruházak száma 20 százalékos növekedéssel közel 800-ra nő. Ezért a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) elektronikus kereskedelem népszerüsítésére tájékoztató oldalt indított, amely a GKM nyitólapjáról (www.gkm.gov.hu) közvetlenül elérhető. Az oldal mind a vállalkozásoknak, mind az elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybevevő vásárlóknak a gyakorlatban hasznosítható információkkal szolgál. 

Az újonnan indult oldal hiteles információkat kíván adni az elektronikus kiskereskedelemmel kapcsolatban. A fogyasztók az internetes vásárlás menetéről, a fizetési lehetőségekről, az esetleges kockázatokról és azok elkerüléséről, valamint a jogorvoslat módjairól kapnak tájékoztatást, míg a vállalkozók átfogó képet kapnak az elektronikus bolt indításához, üzemeltetéséhez kapcsolódó kötelezettségekről.
Vállalkozás

A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe

Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási boom kezdetén. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.

MTI Tech

Felkészülés a honvédelmi e-kereskedelmre

A MÁV Informatika Kft. szervezésében megkezdődött a honvédelmi ellentételezési projekthez kapcsolódóan, 80 magyar védelemipari cég számítástechnikai és marketing szakértőinek felkészítése az Epicos e-kereskedelmi portál és az Exostar beszerzési rendszer használatára.

Itthon

Sikeresen indult a vállalkozók e-kereskedelmi programja

A vártnál is nagyobb az érdeklődés az idén májusban indult program iránt, amelynek célja, hogy tanácsadással segítse a kis- és középvállalkozásokat (kkv) az elektronikus kereskedelem eszközeinek használatában.