szerző:

Osztrák ágazati elemzők szerint túl sokat ajánlott a MÁV Cargo részvényeiért az osztrák államvasutak teherszállító leányvállalata, a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere, a GYSEV Zrt., írta a Wirtschaftsblatt hétfőn. A konzorcium tette a legjobb ajánlatot a MÁV-cégre, 400 millió eurót (102,5 milliárd forintot) kínált, így az értékesítésről vele kezdik meg a tárgyalást.

Osztrák ágazati elemzők szerint a megajánlott ár azért túl sok, mert a MÁV tehervagon-állományának egy része "már csak ócskavasnak" jó, és nem tetszik nekik az sem, hogy a MÁV 5 ezer dolgozójának továbbfoglalkoztatását garantálná a konzorcium.

A második helyezett szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintot ajánlott a részvényekért, a Cargo Central Europe konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlatot tett.

Ha sikerül a MÁV Cargo átvétele, akkor az ÖBB-nek leányvállalata révén első ízben sikerül abszolút domináns pozíciót szereznie egy egész ország vasúti teherszállítási piacán. Az ÖBB leányvállalatai jelenleg 23 európai országban aktívak.

A MÁV Cargo megszerzésével az ÖBB szállítása, amely tavaly 93 millió tonna volt, megduplázódnék, és kétszeresére, 26 ezerre nőne a vagonparkja is.

A Rail Cargo Austria tavaly 8237 alkalmazottal 2,25 milliárd euró árbevételt és 42,6 millió euró üzemi eredményt ért el. A MÁV Cargo 3170 alkalmazottal 371 millió eurónak megfelelő bevételt és 10,9 millió eurós adó előtti eredményt ért el.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo: az osztrák konzorciumé a legjobb ajánlat

Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot ajánlott a MÁV Cargo részvényeiért, az értékesítésről vele kezdik meg a tárgyalást - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.