Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Furcsa ügy borzolja az olasz kedélyeket. A Fiat konszern operatív irányítója a fejébe vette, hogy a cégközpontot áthelyezi az amerikai autófővárosba, Detroitba. Az Itáliai mágnások egy része, beleértve a cég elnökét, erről hallani sem akar.
A Financial Times címlapon számolt be róla, hogy Sergio Marchionne, aki egy személyben a Fiat és a Chrysler vezérigazgatója, Olaszország-szerte nagy vihart kavaró javaslatot tett, amely szerint a cég központját Torinóból áthelyezné az Egyesült Államokba, s mindehhez a Chrysler az USA kormányától egyedi feltételek mellett kapna kölcsönt. Marchionne szándékai egy hónappal azután derültek ki, hogy megszületett a munkaügyi megállapodás a Fiat zászlóshajójának számító torinói gyáregység jövőjéről. Eszerint az üzem termékeiket nem helyezik ki az olcsóbb gyártás miatt sem Észak-Amerikába, sem a kelet-európai régióba.
Az olasz ipari és üzleti élet vezetői vezetők úgy tartják, mivel a Fiat az olasz ipar meghatározó szereplője, Marchionne bármely döntése, amely az autógyár helyzetét rontaná, katasztrofális következményekkel járhat az ország amúgy is gyengélkedő külföldi befektetői megítélésére.
Vasárnap, John Elkann a Fiat elnöke megkísérelte némileg oldani a bejelentés miatt kialakult feszültséget azzal, hogy idézte a torinói polgármestert: „bármilyen fúziós ügylet születne a Chryslerrel, Torino marad a Fiat európai központja.” Jóllehet, a JD Power statisztikai cég múlt pénteki San Franciscó-i fórumán Marchionne még azt mondta, két-három éven belül a Fiat egyesülhet a Chryslerrel, és áthelyezheti a központját a tengeren túlra.
A Fiat Giovanni Agnelli által 1899-ben alapított Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino), olasz ipar büszkesége. Olyan olasz márkák tartoznak hozzá többek között, mint az Abarth, az Alfa Romeo, a Ferrari, a Lancia, az Irisbus, az Iveco, a New Holland, a Maserati, a Zastava, a Magneti Marelli és maga a Fiat. A cég forgalma tavaly megközelítette a 36 milliárd eurót, ami 179 millió eurós profithoz volt elég a válás utáni kilábalás évében. A cég majd 130 ezer alkalmazottat foglalkoztat. |
Az olasz közjóléti miniszter telefonon egyeztetett az autógyár vezérigazgatójával, majd kijelentette, a jövőbeni tervekkel kapcsolatban még semmi nem dőlt el. A Fiatnak olasz vállalatnak kell maradnia, torinói központtal. Marchionne elképzeléseinek mindezek ellenére akadnak támogatói is. A Fiat régebbi banki partnerei várakozásokkal tekintenek az olasz vezérigazgató törekvései elé, aki köztudottan nem titkolja csalódottságát az olasz bürokráciával és a munkavállalói oldallal kapcsolatban, s karcsúsítani kívánja a Fiat tevékenységét Olaszországban. Elsősorban azzal, hogy a csoport irányítását belátható időn belül áthelyezné Detroitba.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.
A Szegedi Tudományegyetem kutatója szerint a klímaváltozás miatt viharokra, hőmérsékleti rekordokra kell számítani.