szerző:
hvg.hu

Ahol nem volt egyoldalú kamat-, díj- vagy költségemelés, és a hitelt már visszafizették, nem jön papír. De ha valaki úgy érzi, mégis kellett volna kapnia, 60 napja lesz panaszt tenni.

Forinthitele van, és nem kapott elszámoló levelet? Lehet, hogy ez így van rendjén. Bár a bankok 2015. augusztus 1. és szeptember 30. között postázzák a forinthiteleseknek az elszámoló leveleket, vannak olyan esetek, amikor nem kell kiküldeniük levelet. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ugyanis a közelmúltban módosította  a vonatkozó rendeletet, és az új szabály szerint a pénzintézeteknek nem kell írásbeli tájékoztatást küldeniük azoknak az ügyfeleiknek, akiknek az ügylete tartozás nélkül lezárt – tehát vagy végtörlesztették, vagy a futamidőn belül visszafizették a kölcsönüket -, és a bank futamidő alatt nem emelt egyoldalúan kamatot, költséget, illetve díjat.

Ezeknél a szerződéseknél a bank a honlapon közétett felhívással tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, valamint a bankfiókokban kifüggesztett hirdetményben felsorolja az e körbe tartozó termékeket és ügylettípusokat.

Fontos még tudni, hogy az ilyen ügyleteknél visszatérítési kötelezettség sem keletkezik, tehát gyakorlatilag arról van szó, hogy a banknak nem kell kiküldenie egy „nullás igazolást” levélben az elszámolás eredményéről.

Amennyiben tehát aki forinthiteles, és úgy érzi, érintett az elszámolásban, de nem kapott elszámoló levelet, két dolgot érdemes ellenőriznie: 1. nézze meg bankja honlapján, hogy befejeződött-e az elszámoló levelek postára adása. Erről a banknak 15 napon belül hivatalos tájékoztatást kell adnia a honlapján, illetve a fiókjaikban kifüggesztett dokumentumban is. 2. tájékozódjon – szintén a bankja honlapján – hogy az ügylete beletartozik-e abba a körbe, amelyek esetén a pénzintézetnek nem kötelessége levélben tájékoztatni az elszámolásról.

Aki mindezek után is biztos abban, hogy érintett, de nem kapta meg az elszámoló levelet, akkor az erre vonatkozó banki tájékoztatás honlapon való közzétételét követő 60 napon belül – akadályoztatás esetén annak megszűnésétől számított 30 napon belül -, de legkésőbb 2015. december 31-ig nyújthat be panaszt bankjához.