szerző:
MTI

Már dolgoznak a távolsági autóbuszos személyszállítás liberalizációján, az új szolgáltatókat pályázati úton választják majd ki. Az uniós elvárásoknak a Volán nem felel meg, mert járműparkjának átlagos életkora meghaladja a tíz évet.

Már dolgoznak a távolsági autóbuszos személyszállítás liberalizációjának előkészítésén – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A lap csütörtöki számában emlékeztet arra, hogy a Volán-társaságok fennálló közszolgáltatási szerződései – a vonatkozó uniós előírások szerint – nem hosszabbíthatók meg, így jövő év végén hatályukat vesztik.

©

A tárca közlése szerint az új szolgáltatókat pályázati úton választják majd ki, a kiírás szakmai előkészítése pedig már folyamatban van.

A Volán-portfólióba tartozó társaságok 6450 autóbusszal rendelkeznek, ezekből a helyközi közszolgáltatásban mintegy 5400 busz üzemel.

Az uniós elvárás szerint csak olyan cégek indulhatnak a pályázaton, amelyek járműparkjának átlagos életkora nem haladja meg a tíz évet, márpedig a Volánoknál ez országos szinten csaknem 14 év – írja a Világgazdaság.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!