szerző:
hvg.hu

A dízelbotrány óta nem csituló felháborodás és növekvő bizalmatlanság lépcsőit bontaná le két látványos lépéssel a Volkswagen. Eldöntötte, hogy afféle pilot programként két mexikói gyárát is kizárólag megújuló energiával fog üzemeltetni, és az új elektromos hajtáslánc köré épített Minibuszt pedig már jaunár elején bemutatja. És nem, nem várnak vele a következő nagy autókiállításig.

Teper a VW a dízelbotránnyal megtépázott renoméja mielőbbi helyreállításáért. Az a rémkép, hogy a nemrég még a világ legnagyobb autógyártójának számító németek elveszíthetik akár a piacuk 40 százalékát is, a jelek szerint az új menedzsmentet drasztikus tempóváltásra sarkallja. Legalábbis van ilyen olvasata is annak a friss jelentéseknek, mely szerint a Volkswagen a fenntarthatósági kritériumok megfelelési rendszerben szűkebbre szabta a maga számára rendelkezésre álló időt. Vagyis: az új tervekben már az áll, hogy a cég (globálisan!) le kell, hogy csökkentse az energiafelhasználást és a vízfogyasztás legalább a negyedével – már 2018-ra. Eredetileg az időpont rubrikában itt egy 2020-as dátumként szerepelt, de a 2 éves fór – és amibe kerül: úgy 600 millió euró befektetés – úgy látszik, megtérülhet.

Ennek egyik első mérföldköve, hogy a szél válik az elsődleges energiaforrássá két mexikói Volkswagen-gyárban. A tempóváltást jelzi, hogy már a kivitelezésről szóló szerződést is aláírták ezügyben – melyet meglepő módon nem a Siemenssel, hanem a spanyol turbinakészítő Gamesával kötöttek meg a németek. A néhány nappal karácsony előtt aláírt szerződés értelmében egy meglehetősen nagy méretű, összesen 130 MW-os teljesítményű szélerőművet építenek az autógyártó számára a latin-amerikai országban.

A Gamesa jól csengő név Mexikóban
©

A Gamesa egyébként azt is vállalta, hogy a 65 darab, egyenként 2 megawattos turbinát 2016 végéig legyártja, sőt, menet közben megkezdik a platformépítéseket és az installálást is. A La Bufa szélerőmű Mexikóban kizárólag a Volkswagené lesz, és az itt  termelt villamos energiával az autógyártó Puebla és Silao mellett működő gyárait látják el árammal. A Gamesa azt is vállalta, hogy a szélerőműparkot működteti és karbantartja.

Ennél is kézzelfoghatóbb lehet az elektromos VW Minibusz napokon belüli, január eleji debütálása a hagyományosan a tech közeljövőt felvonultató las vegas-i kütyü-shown. Mert bár a Consumer Electronics Show (CES) hagyományosan az IT és a hardcore telekom rajongók Mekkája, a Volkswagen egy olyan új hajtáslánc bemutatását ígéri, mely az autógyárat akár végérvényesen is az elektromos autók gyártása felé tolhatja el. A továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorra épülő rendszert a hírek szerint nem csak a VW Minibuszban, de a következő Audi R8 e-tronban és Q6 e-tronban is használni fogják.

©

És hogy miért nem vártak vele például a Frankfurti/Sanghaji Autószalonig? A VW Amerikában bukott meg a dízelmotorjai kibocsátási adataival, így érthető módon itt, az USA-ban kellene a lehető leggyorsabban megpróbálni ezt a csorbát kiköszörülni. Erre pedig az amerikai popkultúrában is kiemelt helyen lévő eredeti VW busz mítoszának újrafelmelegítése jó lehetőségnek tűnik.

A már korábban ismertté vált formaterveket elnézve, még az is lehet, hogy beválik ez a mesterterv. Pláne, hogy a cég első embere, Herbert Diess vitaindító beszédet mond majd a CES-en január 5-én az önvezető rendszerek várható uralmáról és persze az elektromos autók jövőjéről. Diess azt máris közlte: a VW újrapozicionálja nem csak a saját, de az autóipar jövőjét is azzal, hogy döntő mértékben teret adnak az előremutató technológiák felgyorsításának és a hatékonyságnövelési programoknak.

Cikk megosztása
Címkék