szerző:
MTI

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely a jogsértésekért összesen 99 millió forint bírságot szabott ki.

A reklámokban megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást 2012 decembere és 2015 májusa között – közölte a GVH.

Az indokolás szerint a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már akár napi 100 forintért érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben, illetve a nyugdíjas családjának kifizetett készpénz akár 3,5 millió forintot is elérhet, amely a reklámok szövege szerint "segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott".

Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Az is megtévesztő volt, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja. 

A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

Cikk megosztása
Címkék