szerző:
MTI

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly Magyarországon, 6 százalékkal többet az előző évinél, miközben mennyiségben változatlan maradt az eladás - közölte a Nielsen piackutató vállalat.

A Nielsen hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő kiskereskedelmi indexe szerint a húsz legnagyobb forgalmú termék közül kétszámjegyű volt a növekedés a tusfürdők, a papírzsebkendők, a dekorkozmetikumok, a konyhai törlőkendők, a toalett-tisztítók és a testápoló szerek bolti eladásában.

A kozmetikumoknál és papírzsebkendőknél emelkedett a kereslet a drágább termékek iránt, illetve hasonló trendet tapasztaltak a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumokat tartalmaztak - idézi a közlemény Kapronczai Balázst, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.

A láncok saját márkás termékeinek bolti eladása 5,6 százalékkal, a gyártói márkáké 6,4 százalékkal bővült tavaly az előző évhez képest.

Az erős koncentráltság 1 százalékponttal tovább nőtt, a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok eladásából származó összes bevétel 87 százaléka a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben és a drogériákban folyt be tavaly.

Tovább emelkedett a drogériák és a vegyiáru szaküzletek piaci részesedése az értékben mért forgalomból, a bevétel 35 százaléka keletkezett ezekben tavaly, a megelőző évi 32 százalék után.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!