szerző:

A kormányfőhöz ezer szállal kötődő Garancsi István a legkomolyabb érdeklődő a Figyelő című hetilap megvételére – írja a Heti Válasz médiapiaci elemző cikkében, amelyben a Habony-közeli új bulvármédiáról is írnak, valamint arról is, hogy az Origo.hu megvásárlásához is – a TV2-éhez hasonlóan – egy állami bank adta a kölcsönt.

A Figyelő kiadója ugyan felszámolás alatt áll, de tavasz végére eladható állapotba került a hetilap, amelyre Garancsi István Videoton-tulajdonos a legkomolyabb érdeklődő – értesült a Heti Válasz.

A hetilap azt írja, hogy egy komolyabb vetélytársa is van azért Garancsinak: idén januárban két, a médiaiparban ismeretlen magánszemély 300 millió forintos jegyzett tőkével megalapította a Figyelő Centrál Kft.-t, amely tárgyalásokba kezdett az újság jövőjéről. Azt írják, a cég tulajdonosai, Szincsák Anita és Csorbai Hajnalka eddig csak 500 ezer forintot fizettek be kft.-jük házipénztárába, és azt vállalták, hogy a 300 millió maradékát 2016. december 31-ig utalják át, ez pedig alighanem egy kilétét még titkoló háttérszereplőre utal.

Garancsi István
©

A Heti Válasz cikkében a közmédiáról is ír: úgy értesültek, hogy Nobilis Mártont nevezhetik ki a Duna Médiaszolgáltató Zrt. élére, ő az, aki a Nemzeti Kommunikációs Hivatal élén volt egy darabig.

A lap cikkéből az rajzolódik ki, hogy a bulvármédia piacán tapasztalható átrendeződés szervezetten történik, és az finoman szólva sem független Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadótól, sőt azt állítják, hogy a Ripost nevű online bulvároldal alapítója, Ómolnár Miklós is Habonynak prezentált az oldal elindítása előtt.

A hetilap bizonyítékot talált arra is, hogy a VS.hu feletti valós befolyásgyakorló a korábbi sajtóhíreknek megfelelően Matolcsy György unokatestvére, Szemerey Tamás milliárdos lehet: a VS.hu-t kiadó New Wave Production Kft. bejegyzési illetékét három éve Szemereynek a BanKonzult nevű érdekeltségéből utalták el. Ahhoz pedig, hogy a New Wave legutóbb megvásárolhatta az Origo.hu-t, az állami MKB adta a kölcsönt.