szerző:
hvg.hu

Benyújtja a nagy bevásárlólistát a kormány. 450 milliárdos közlekedésfejlesztési pályázati csomagról van szó. Megvalósulhat a keretből a Ferihegyi reptér vasúti összeköttetése, a Budapest–Hatvan vasúti vonalszakasz és a Déli összekötő Duna-híd korszerűsítése, valamint az M15 és M70 autóutak négysávúsítása is. A keret kimerítéséért versenyt fut a kormány az idővel, ősszel ugyanis már más is lehívhatja az összegeket, amelyeket nem használtunk fel.

Tavaly a kormány a CEF Magyarország által felhasználható keretének negyedéért, 86 milliárd forintért pályázott közlekedési fejlesztésekre, köztük a komáromi Duna-híd megépítésére, a Kelenföld–Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítésére, valamint 59 elővárosi motorvonat felszerelése modern vonatbefolyásoló rendszerrel és az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítésére – ebből egyelőre 11 milliárd forint érkezett meg.

A kormány nem véletlenül igyekszik minél hamarabb felhasználni a keretet, a második körben már 450 milliárd forintos értékben adott be pályázatokat. Amennyiben 2016 őszéig nem hívja le a kormány a Magyarországra vonatkozó forrásokat, úgy ősszel már azt egy közös alapba vonhatják át, vagyis más ország használhatja fel, amit mi nem tudtunk.

A most beadott pályázatok között régóta várt beruházások is helyet kaphatnak, köztük a Liszt Ferenc repülőtér gyorsvasúti összeköttetése is. Pályáztak továbbá az M15 és M70-es autóutak négysávúsítására, további vasúti mozdonyok vonatbefolyásolási rendszerének modernizálására, a Budapest–Hatvan vasúti vonalszakasz és a Déli összekötő Duna-híd korszerűsítésére is – írja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye.

Ez átfedésben van azokkal a közlekedési fejlesztésekkel, amelyeket Orbánék az elnyerni remélt budapesti olimpia miatt akarnak megcsinálni – javarészt az EU pénzén. Ezeket itt szedtük össze.

Cikk megosztása
Címkék