szerző:

Miközben a vezetők fizetése az előző évhez képest majdnem százezer forinttal nőtt tavaly a BKV-nál, addig a karbantartók tízezer, a járművezetők pedig mindössze ötezer forinttal kaptak többet. A buszsofőrök fizetése meg egyenesen kevesebb lett 2015-ben – írja a Népszabadság azokra az adatokra hivatkozva, amelyeket az Egységes Közlekedési Szakszervezet talált.

A statisztikákat a BKV kimutatásai között találta a szakszervezet. Az elmúlt két évben átlagosan 16 százalékkal nőtt a gazdasági vezetők fizetése, miközben a járművezetők bérét ugyanennyi idő alatt 1,66 százalékkal, a karbantartókét pedig 4,17 százalékkal emelték.

A buszsofőrök bére ezzel szemben kisebb volt 2015-ben, mert az elmúlt évben összesen 27 ezer forint mínusszal „büntették" őket. Eközben a hetek óta tartó béremelési vita mindössze pár ezer forintról szól – olvasható a cikkben.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elemzéséből kiderült, hogy az úgynevezett FEOR1 fizetési kategóriába sorolt gazdasági vezetők bére 2014 óta éves szinten átlagosan 1,2 millió forinttal nőtt, a járművezetőké és a karbantartóké viszont gyakorlatilag alig változott.

A szakszervezet ugyanakkor nem érti, hogy a vezetőség a tervezett létszámleépítéseket hogyan képes teljesítménycsökkenéssel indokolni, miközben a buszvezetőket és a karbantartókat a BKV hivatalos statisztikája szerint is folyamatosan túlóráztatni kellett – mondta Nemes Gábor EKSZ-elnök.

Az érdekképviselet felszólítja a vezetőséget, hogy álljon el a létszámleépítési terveitől, főleg, hogy hamarosan kezdődik 3-as metró felújítása, és pótlóbuszok fogják szállítani az utasokat.

Nemes Gábor a statisztikai adatok ismeretében ugyanakkor még nagyobb arcátlanságnak tartja azt a havonta legfeljebb 7500 forintos béremelési ajánlatot, amelyet a cég tett a napokban, és amelynek a felét már eleve az elismerten alacsony fizetések felzárkóztatására kellene fordítani. Így szerinte „valójában három-négyezer forintnyi béremelési morzsát készül letolni a cégvezetés a szakszervezetek torkán".

Cikk megosztása
Címkék