szerző:

A nemzeti fejlesztési minisztert bízta meg a kormány, hogy készüljön hatásvizsgálat a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, valamint hatásvizsgálat és tendertervek az üzemi pályaudvar megszüntetéséhez illetve a Kelenföldi pályaudvar bővítéséhez – olvasható a Magyar Közlöny csütörtöki számában.

A közlönyben megjelent információk szerint a budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében ötletpályázatot kell kiírni a Déli pályaudvar közösségi célú hasznosítására.

Az emberi erőforrások miniszterének feladata, hogy a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, megvalósíthatósági tanulmányát a Testnevelési Egyetem, szükség esetén a MÁV bevonásával készítse el, majd terjessze a kormány elő.

A feladatokra összesen 1 milliárd forintot forrást biztosítanak a költségvetésből - írják a közlönyben.

A csütörtök este megjelent rendeletet sokan úgy értelmezik, hogy az tulajdonképpen a Déli pályaudvar végét jelenti.

Az állomás bezárása jó ideje beszédtéma már, és akkor lángolt fel ismét, amikor a közeli alagút problémája miatt egy időre leállították a forgalmát, a vonatok pedig csak Kelenföldig jártak. Többféle elképzelésről lehetett hallani eddig is, köztük arról, hogy parkot alakítanának ki a sínek helyén, de volt, aki az új szuperkórházat álmodta a Déli helyére.

A hvg.hu korábban megszerzett egy szakértői tanulmányt, amelyből kiderül: ha bármelyik nagy budapesti pályaudvart bezárják, jelentősen megnő a vonatra szállási idő a budapestiek nagy részénél. Ha a Délit szüntetnék meg, a fővárosiak 44 százaléka rosszul járna, egyes kerületekben 15 perccel nőhetne a vasúthoz jutás ideje.