szerző:
MTI

Jogsértő kereskedelmi kommunikáció miatt bírságolta a Budapest Bankot az MNB.

Nyolcmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Budapest Bankra, annak személyi kölcsöneivel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet több hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljeshiteldíj-mutatót (thm). A jegybank vizsgálata megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyikölcsön-termékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során.
A bank nem megfelelő módon tüntette fel a hitelhez tartozó, annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő teljeshiteldíj-mutatót, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet – közölte az MNB hétfőn.
©
A jogsértések miatt a jegybank kötelezte a hitelintézetet a mutató jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére. A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. A közlemény szerint súlyosító körülménynek számított a megjelentetett sok hirdetés, amelyeket különféle kommunikációs csatornákon tettek közzé.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!