szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Magyar Villamos Művek arculatot vált, és csupa kormányközeli cég segédkezik benne. Eltapsolnak 300 millió forintot.

300 millió forint közpénzt kampányol el a Fidesz-közeli médiában az a Magyar Villamos Művek Zrt. – írja a 444.hu. A pénzköltés apropója, hogy megújul a Magyar Villamos Művek Zrt.

A párt holdudvara már januárban kapott egy jó nagy adagot az az MVM Paksi Atomerőmű népszerűsítésére kiírt kampány során, akkor 380 millió forintot tapsoltak el, és minden 3 állami forintból 1 Habony Árpád zsebébe vándorolt. Most a portál szerint alig találni néhány milliót, ami nem az elnöki tanácsadó környezetében landol.

A 444.hu kikérte az arculatváltásra vonatkozó szerződéseket.

Az arculatváltásról két hét alatt készült el a koncepció, erre a megbízást Kuna Tibor és a Trinity Communications kapta. Kuna Szijjártó Péter külügyminiszter és Seszták Miklós fejlesztési miniszter nagy barátja a portál szerint.

Az MVM készíttetett egy kutatást is, hogy mennyire jön be a fogyasztóknak az új arculat. A kutatást végző Kutatópont Győri Tibor volt jogi ügyekért felelős miniszterelnökségi államtitkár érdekeltsége, de az MVM-nél a kutatás eredményét sem várták meg a kampánnyal.

A kampányhoz csak az Andy Vajna érdekeltségébe, illetve Habony Árpád befolyása alá került TV2 csoporttól rendeltek szpotokat.

A nyomtatott sajtóban 23,5 millió forint megy Habony Árpád és Győri Tibor közös kiadójának, a Modern Media Groupnak. Ez a cég adja ki a Lokál ingyenes újságot.

Ezen kívül 10 millióért hirdetnek a Centrál Médiacsoport termékeiben és 7,5 millió forint megy a Pannon Lapok Társaságának kiadójához is.

A Nemzeti Sportot és a Népszabadságot kiadó Mediaworks vidéki lapjaiban 6,4 millióért mennek majd hirdetések.

Az online sajtóban két hét alatt 61 millió forintot tapsolnak el kizárólag Fidesz-közeli honlapoknak. Szintén a Modern Media Group által kiadott lokal.hu és a 888.hu összesen mintegy 15 millió forintot kap.

Emellett 23 milliót kap a ripost.hu, 5 milliót a faktor.hu és 13,8 milliót az Origo-csoport. Utóbbi nemrég került Matolcsy György unokatestvére, Szemerey Tamás érdekeltségébe (bár ő legújabban már tagadja, hogy a New Wave csoport az ő érdekeltsége), illetve a piacon úgy hírlik, hogy mindhárom portálra van ráhatása Habony Árpádnak.

Jut pár millió a kampányból Huth Gergely cégének is, a pestisracok.hu illetve a 061.hu kiadójának.

A közterületi  hirdetésekre a TV2 új beszállítója, a Habonnyal közeli kapcsolatot ápoló Rákosi Tamás cége, az ODEX Outdoor Expert Kft. kap 35 milliót.