szerző:
hvg.hu

Egy éven keresztül csaknem tízmillió forintért járhatnak taxival repülőtérre a képviselők és mehetnek haza késő este az Országház dolgozói. 2012-13 között 21,6 milliót költöttek el ugyanerre – írja a Bors.

A lap a parlamenti honlapon találta meg az idén július 1-jétől 2017. június 30-ig hatályos szerződést, amelyet az Országgyűlés Hivatala és a Főtaxi kötött. Eszerint 9 millió 906 ezer forint keretösszegre szerződtek a céggel. A teljes összeget nem kötelező kihasználni.

A Bors által kikért adatokból kiderült, hogy korábban még ennél is többet is költött a hivatal taxizásra.

Az Országgyűlés 2011 végén váltott taxitársaságot: 2016 februárjáig az RT5 Taxi Holdinggal szerződtek, bár az utolsó két évben, idén októberi kifutással, párhuzamosan a Taxiplus Kft.-vel is volt szerződésük. Ezalatt 2,7 és 9,6 millió forint között mozgott az évente–másfél évente eltaxizott összeg.

2012 májusa és 2013 decembere között azonban összesen 21,6 milliót fizetett ki a hivatal az RT5 Taxinak – olvasható a cikkben.

A lap felveti, hogy vajon miért kell az adófizetőknek állniuk a taxizást, ha a parlamenti képviselőknek üzemanyag-térítés, ingyen BKV-bérlet és tisztességes fizetés is jár.

Az Or­szág­gyűlés Hivatala a Bors kérdéseire azt válaszolta: a taxiszolgáltatást a képviselők és a hi­vatali dolgozók vehetik igénybe, ha külföldi kiküldetésük során a repülőtérre vagy onnan vissza utaznak. Ha a dolgozók késő éjszakába nyúlóan végzik feladataikat, akkor is jár nekik a parlamenti taxizás – tették hozzá.

Arra a kérdésre, hogy miért pont a Főtaxit választották, azt válaszolták: Budapesten a szolgáltatások árai azonosak a szolgáltatóknál és az éves összeg nem éri el a közbeszerzési ér­tékhatárt. Mivel korábban más társaságokkal szerződtek, most éppen a Főtaxi jött számításba – magyarázták.