szerző:
MTI / hvg.hu

Több mint 900 ezer magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan öt nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – derül ki az eNet Internetkutató 2017. január eleji felméréséből.

A késések oka az eNET szerint az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, de az is, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna.

A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, az érintettek alig több mint harmadát értesítették a webáruházak a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött. A vásárlók a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.

A kutatócég szerint a történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, 10 százalékuk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada ugyanakkor jelezte: a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni, további 7 százalék pedig nem foglalt állást.

A posta szerint minden rendben volt, de...

A postán feladott küldeményekkel sincs minden rendben, rengetegen panaszkodnak, hogy csak nagy késéssel, vagy mind a mai napig nem kapták meg az ünnepek előtt feladott csomagjaikat. Ennek ellenére hétfőn az Origónak nyilatkozott a Magyar Posta operatív vezérigazgató-helyettese, hogy nincs olyan karácsonyi csomag, amely ne érkezett volna meg a címzetthez.

Majláth Zsolt azt is állította, hogy a legnagyobb forgalmú hetekben a cég a küldemények kétharmadát a vállalt határidőn belül kézbesítette. Elismerte, hogy a fennmaradóknál előfordultak csúszások, "de jellemzően ezekben az esetekben is három munkanapon belül eljuttattuk a küldeményeket a címzettekhez".

A Magyar Nemzet kedden arról írt, hogy a Magyar Posta 15 százalékos forgalombővülést tapasztalt tavaly, míg a csúcsidőszakban – november közepétől december közepéig – a szokásosnál 30 százalékkal több csomagot kezelt, mint 2015-nek ugyanabban az időszakában. A fennakadások azonban nemcsak ennek tudhatók be: a cég dolgozóinak létszáma mintegy háromezerrel csökkent, és jelentős a fluktuáció is.

"Hozzatok egy csomagot, aminek meghalt a címzettje!" - Postapara Erzsébetvárosban

A 60 évnél idősebb polgároknak küldött ajándékcsomagok okoznak komoly felfordulást a kerületi postákon.