szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi illetékesei 352 európai utazási portált vizsgáltak meg tavaly októberben, az eredményt most tették közzé. Ezek az internetes ügynökségek azt ígérik, hogy alapos összehasonlítás után a legjobb árakat kínálják az utazni vágyóknak. Az uniós vizsgálat azonban feltárta, hogy a portálok kétharmada kamuzik.

A bizottság nem nevezett meg egyetlen ügynökséget sem, de a vizsgálat dimenziója azt sejteti, hogy valamennyi uniós tagországra kiterjedt. Kiderült, hogy 235 magát megbízhatónak nevező árösszehasonlító ügynökség alaposan megvezeti a rájuk kattintó leendő utazókat.

A portálok 32 százaléka rendkívül kedvező teljes árat kínál például egy tengerparti nyaralásért. De ha valaki a foglaláskor is figyelmes, kiszúrhatja, hogy a tényleges ár magasabb, mint amit a portál főoldalán ígértek. Az ügynökségek 30 százalékánál nem egyértelmű, hogy a sok kedvezménnyel együtt, végül is mennyi a tényleges költség. Sok esetben jóval magasabb, mint amit a portál főoldalán sejtetnek- írja a francia Le Figaro.

 Az internetes ügynökségek 26 százaléka alkalmazza „last minute” technikát, vagyis azt írja, hogy most van az utolsó pillanat a kedvezményes utazás lekötésére. Az esetek többségében ez is kamu. Az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi felelőse a cseh Vera Jurova egyelőre annyit tehetett, hogy nyilvánosságra hozta a vizsgálat lesújtó eredményeit. De, hogy lesznek-e szankciók, az már a tagállamoktól függ, mert „Brüsszelnek”, mint annyi másban, ebben sincs hatásköre. Maximum javasolhatja a tagországok kormányainak, hogy lépjenek fel jogi úton is a kamuzó, az utasokat félrevezető utazási portálok ellen.