szerző:
MTI/hvg.hu

Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.

A 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát – mondta Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a TV2 Mokka című műsorában. Tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne. 

Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen "nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát okozó hibák "nem nagyon történnek". Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. 

Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett".  Mint arról beszámoltunk, a BKV kötbérigénnyel állt elő az orosz Metrovagonmas felé, a 800 milliós összeg töredéke a projekt 69 milliárdos költségének. A felújított szerelvényeket pedig kivonták a forgalomból. Bolla Tibor ezzel kapcsolatban azt mondta, a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

©

A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki Bolla a Mokkában, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül meg is teszik ezt, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba. 

Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely "azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg". 

A kötbérkövetelés és a felújított metrók leállítása előtt, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és negyedóráig nem tudott ajtót nyitni.