szerző:
hvg.hu

Elég érdekes feltételekkel kötött szerződést a közmédia a New Wave Médiával, ami egy ideje már Matolcsy György fiáé.

A hvg.hu által megkérdezett, névtelenséget kérő szakértő szerint igen furcsa szerződést kötött az MTVA az Origo Médiával: a 24.hu birtokába jutott szerződés szerint ugyanis a cég 79 millió 200 ezer forint plusz áfáért jutott hozzá a közmédiához tartozó portálok és applikációk reklámfelületeihez, amiből most 11 van, de bármikor lehet újabb is. A szerződés április 1-től december 31-ig érvényes. Apróbb érdekesség, hogy a papírokat csak április 10-én írták alá.

A hirdetési piacot jól ismerő szakértő a hvg.hu-nak azt mondta, piaci alapon nem kötnek ilyen szerződést. A szerződés szerint az Origo Média sales house-ként képviseli az MTVA-t. Az ilyen szerződések esetében nem szoktak fixen pénzt adni a felületekért, hanem általában bevételmegosztásos alapon közösen viselnek kockázatot a résztvevők. A szerződés alapján itt viszont az történt, hogy az Origo Média előre letett egy meghatározott összeget, így minden bevétel hozzá kerül. Csak egy durva példa az érthetőség kedvéért: ha 1 milliárd forint bevételt termelnének ezek az odalak, akkor se kap többet a közmédia 79,2 milliónál, a megismert szerződés alapján. Azt egyébként nem tudni, hogy ezek a felületek mennyit hozhatnak, ezekre külön beszámolót nem ad le a közmédia, bár a New Wave oldaláról talán kiderülnek az adatok.

A 24.hu a látogatottság alapján kiszámolta, ha az MTVA az év első felének megfelelően teljesít egész évben, akkor az Origo Media összesen 12,6-14,4 millió egyedi látogatót, illetve 153 és 171 millió közötti oldalmegtekintést érhet el 9 hónap alatt úgy, hogy ezért 79,2 millió forintot kell fizetnie. Legbontva oldalmegtekintésenként ez 50 fillér körülre jön ki az összeg, azonban ez csak becslés, a szerződés egy fontos pontját ugyanis kitakarták.

Az Origo Média amúgy már egyesült a New Wave Médiával, az egészet pedig megvette Matolcsy Ádám cége, a Magyar Stratégiai Zrt. Ezt maga a New Wave jelentett be közleményben, azonban az adásvételnek még nincs nyoma a cégadatbázisban.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!