szerző:
hvg.hu

A hivatalos kommunikációban felújítottnak nevezett metrókocsik közül az első három felületén jelentek meg rozsdásodás nyomai – derül ki azokról a fotókról, amelyeket a 444.hu egyik olvasója készített.

Rozsdás foltok tűntek fel a körülbelül másfél éve leszállított orosz metrószerelvényeken: a küszöbnél, az ajtótoknál, a vezetőfülke ajtajánál és az oldallemezeknél is találtak ilyeneket – derül ki a 444.hu-ról. A lap olvasói fotókon mutatta meg a problémás részeket. A képek a BKV Kőér utcai telephelyén készültek november végén, az Oroszországból visszajött első három metrókocsiról van szó, amelyeket idén januárban állítottak forgalomba.

A 444.hu szerint úgy tűnik, hogy nemcsak a belső szerkezetet eszi már a rozsda, hanem az oldallemezek festéke alól is előbújt. A képek a gyártó láthatóan igénytelen munkáját is tükrözik, egyenetlen szinte minden részlete az orosz metrónak – tették hozzá.

Ezeket a metrókocsikat felújítottnak nevezik, de már a BKV sem cáfolja, hogy vannak köztük olyanok, amelyek teljesen újak.

A 444.hu emlékeztet: forgalomba állításuk után sok baj volt az orosz metrókkal, főleg az ajtók nyitása, zárása volt problémás. A lap úgy tudja: az összes ajtómechanikát és a vezérlést is kicserélték, a Kőér utcai telephelyen pedig kiadás előtt 30-40-szer zárják, nyitják az ajtókat

A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre szerint a sajtóban megjelent fotók és a saját tapasztalataik alapján felmerül annak lehetősége, hogy az orosz metrókocsik minősége nem megfelelő. A gyártó 30 év üzemidő ígéretével szállította ezeket a járműveket, a korrózióra utaló jelek ezt megkérdőjelezik. Az egyesület azt javasolja: a megrendelő azonnal bízzon meg egy független minőségbiztosító intézetet a prototípus vizsgálatával, különös tekintettel a kocsiszekrény minőségére, és a vizsgálat eredménye alapján határozzák meg a további teendőket.

A BKV és a BKK hivatalos álláspontja egyelőre nem ismert az ügyben.

.