szerző:
hvg.hu

Egyelőre nem tiltották be a Békéscsabán már régebb óta Rádió 1 néven futó helyi adót.

A Vajna-féle Rádió 1 hálózatot működtető Radio Plus Kft. ellenében döntött a Fővárosi Törvényszék egy védjegyoltalmi perben kért ideiglenes bírósági intézkedés kapcsán - írja a 24.hu.

Mint azt megírtuk, Békéscsabán ugyanis már működött egy Rádió 1 Start nevű csatorna azelőtt is, hogy Andy Vajna megjelent volna a városban Rádió 1 névvel. Vajna eredetileg a Rádió 1 Start 88,9 MHz-es frekvenciájára pályázott, és bár a Médiatanács a kormánybiztost hozta ki győztesen, a frekvencia előző használója pert indított Vajnáék hibás pályázata miatt. Vajna ezután megvette a Csaba Rádiót, amely a 104 MHz-en sugárzott, ennek nevét a Médiatanács jóváhagyásával Rádió 1-re változtatta és bekapcsolta saját hálózatába.

Korábban a Rádió 1 Start tulajdonosa azt mondta, bár szerintük nekik van joguk Békéscsabán használni a Rádió 1 nevet, mégis inkább nevet váltanak majd, a 24.hu szerint viszont most a bíróság az ő javukra döntött.

Az Andy Vajna filmügyi kormánybiztos tulajdonában lévő Radio Plus Kft. (a budapesti központú Rádió 1 üzemeltetője) ugyanis bírói közreműködéssel tiltatta volna meg a békéscsabai Interax Kft.-nek a  "Rádió 1" név és az ehhez kapcsolódó internetes cím használatát, a Fővárosi Törvényszék azonban nem találta megalapozottnak, ezért elutasította Vajna cégének kérelmét az Interax ellen.

A bíróság kimondta, Vajnáék elkéstek az ideiglenes intézkedés iránti kérelemmel, mert a védjegytörvény szerint a vélt védjegybitorlás megkezdése után legfeljebb hat hónappal, illetve a kérelmezőnek a bitorlásról és a bitorló személyéről való tudomásszerzése után legfeljebb 60 nappal kérhető az intézkedés, márpedig az alperesek rádiója, a Rádió 1 Békéscsaba/Rádió 1 Start már régebb óta ilyen néven üzemelt, marketingtevékenységét ilyen néven folytatta, illetve hatósági engedélyét is így szerezte, ez pedig nem maradhatott titokban a médiapiacot ismerő felperes előtt, mégsem kért bírósági intézkedést mostanáig.

A bíróság szerint emellett Vajnáék nem tártak a bíróság elé olyan további tényt, bizonyítékot sem, amely alátámasztotta volna, hogy a jogvita érdemi elbírálását megelőzően azonnali intézkedésre van szüksége.

A végzés szerint így a békéscsabai Interax Kft. egyelőre tovább folytathatja rádiós tevékenységét a megszokott néven.

Andy Vajna főzőcskés tévéje egyébként nemrég szintén elveszített egy névvitát, a Chili TV nevét ezért LiChi TV-re változtatják.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!