szerző:
hvg.hu

Lehet, tényleg valóság lesz végre a HÉV és a metró összekötése az Örs vezér terén, amit évek óta terveznek már. A Déli pályaudvartól átszállás nélkül lehetne utazni Gödöllőig, valamint leágazást építhetnek a XVII. kerületbe.

Világgazdaság a Rákosmenti Hírek című helyi lapra hivatkozva már megírta a héten, hogy elkészültek a tervek a 2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához. Utóbbit a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósítanák meg.

A Fonódó blog szerdán azt írta saját információira hivatkozva, hogy a főváros valószínűleg még januárban bemutatja a nagyközönségnek a kelet-nyugati gyorsvasúti rendszer terveit. Ez a blog szerint ez lenne a Budapesten tervezett közlekedési projektek leginnovatívabbja, amely nemcsak az ilyen színvonalú kapcsolatot most nélkülöző külvárosi területeket (XVI., XVII. kerület), de a gyorsan fejlődő pesti elővárosokat is bekapcsolná a gyorsvasúti közlekedésbe.

A tanulmánytervek már elkészültek, most következnek az engedélyeztetési tervek, a tényleges építkezés 2020-tól várható.

A blog emlékeztet: az összekötést évek óta tervezik, többféle elképzelés is volt. Az aktuális verzió tervezésére 2016 közepén írták ki a tendert, amit a Főmterv nyert meg, és tavaly év végén le is adták a tanulmányterveket.

Úgy tudni, ebben a teljes projektet öt ütemre bontották: ezek a két gyorsvasút összekötése az Örs vezér terén, az új szárnyvonal megépítése Rákoskeresztúrra, a HÉV-vonal átépítése Cinkotától Gödöllőig, a csömöri ág átépítése, valamint új vonal kialakítása a Hungaroringre.

Az első ütem természetesen feltétele a többinek, de azok egymás közötti sorrendje már döntés kérdése. Az is lehet, hogy Csömörre megszüntetik a kevés utast szállító HÉV-ágat – állítólag ez is felmerült a blog szerint.

hvg.hu Közlekedés

300 milliárdból kötnék össze a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval

Újabb közlekedési gigaprojekt jöhet Budapesten. A terv nem új, régóta tervezik már a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését az Örs vezér terén. Bruttó 306 milliárd forintra becsülik a teljes költséget, ebben benne lenne egy nettó 60 milliárdos járműtender is – írja a Népszabadság.