szerző:
hvg.hu

Jókora szabálytalanságokat találtak a miniszterelnök veje cégének közbeszerzéseinél? Brüsszel a hibás és Bajnai!

Súlyos szabálytalanságokat talált az EU Csalás Elleni Hivatala, az OLAF az akkoriban, 2011-15 között még Tiborcz Istvánhoz, Orbán Viktor vejéhez tartozó Elios tenderei ügyében. Az OLAF két éven keresztül vizsgálta az Eliost, 35 közbeszerzést néztek át és megállapították, hogy súlyos szabálytalanságok történtek a szerződések odaítélésekor. A magyar ügyészségnek küldött javaslatukban az áll, indítsanak eljárást az ügyben.

És hogy miként hozta le a hírt a magyar állami média? Nagyjából sehogyan.

A közszolgálati média központi lapján, a hirado.hu-n például egyetlen hír van az OLAF-ról tegnap óta: a Magyar Idők cikkénke szemléje, amelyben arról értekeznek, hogy

Brüsszel is beszállt már a kampányba.

Ezen kívül semmi. Persze ha lejjebb görgetünk, megtaláljuk nem csak a cseh elnökkel szembeni OLAF-vizsgálat híreit, hanem azt is, hogy milyen részletesen és gyakran adtak hírt a négyes metróhoz kapcsolódó OLAF-vizsgálatról.

Az MTI ennél egy kicsit több hírt adott. Az eredeti Wall Street Journal-cikk ott sem számított hírnek, de péntek délután azt azért megírták, amikor a Legfőbb Ügyészség annyit reagált: megkapták az OLAF ajánlását. Utána pedig a szombat reggeli lapszemlék között ők is lehozták a Magyar Idők írását Brüsszel beavatkozásáról. De nagyjából ugyanennyit szánnak a témára a kormánytól hivatalosan független jobboldali lapok is.

A kormány is megszólalt az ügyben, és meg is találták a felelőst: Kovács Zoltán kormányszóvivő arról beszélt, hogy a közvilágítási programot (amelynek most a 2011-2015-ös eredményeit vizsgálják) még a Bajnai-kormány indította el.