szerző:
hvg.hu

A BKK szerint csúcsidőben akkor sem tudnának több pótlóbuszt járatni a 3-as metró helyett, ha akarnának, és a mostani kapacitás egyébként is kielégíti az igényeket. Az utasszám ennek ellenére jelentősen csökkent a pótlóbuszokon a metróhoz viszonyítva.

Csúcsidőben fele annyi utas használja a 3-as metrót pótló buszokat, mint amennyi a metrót használta, amikor még a teljes vonalon járt. A metrópótló buszokat a reggeli csúcsban a legforgalmasabb szakaszon körülbelül 6-7 ezer utas használja, ez a metró forgalmának körülbelül 50 százaléka – közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Zoom.hu-val.

Ha a csúcsidőbeli 50 százalékos forgalomcsökkenést egy teljes napra általánosítjuk, akkor a pótlóbuszokat körülbelül negyedmillió utas használja naponta, mivel a 3-as metrót napi 500 ezer utas vette igénybe, amíg a teljes vonalon és teljes üzemidőben járt – számolgatott a portál.

Reggelente a Lehel térről Újpest felé, délutánonként pedig Újpest felől a Lehel tér felé van a legtöbb utas a vonalon.

Míg a 3-as vonalról eltűnt az utasok jelentős része, az alternatív vonalakon jóval többen lettek.

A 12M és a 14M jelzésű metrópótló villamosokon a BKK szerint a forgalom csúcsidőben a pótlás előtti időkhöz képest megkétszereződött. Az összes alternatív vonalé nőtt egyébként, például a 30-as buszcsaládé és a 20E buszé, amelyek a menetrendjét a BKK szintén sűrítette. Ezek esetében az utasforgalom 30-50 százalékkal nőtt.

A BKK szerint „az utazási igényeknek megfelelő kapacitást” biztosítanak a metrópótláshoz, ugyanakkor „a metrópótló buszok a rendelkezésre álló közúti kapacitás maximális kihasználásával, a csúcsidőben rendkívül gyakran, folyamatosan közlekednek”. Magyarul a BKK szerint csúcsidőben akkor se tudnának több buszt járatni, ha akarnának, és ez a kapacitás egyébként is kielégíti az utazási igényeket.

A BKK még január közepén a Zoom.hu-val azt is közölte, hogy a járművek „alapvetően tartani tudják a menetrendet, késés nem jellemző a vonalon”. Folyamatosan nyomon követik a járatok kihasználtságát, menetrendszerűségét, és „szükség esetén a megfelelő finomhangolásokkal” segítik a metrópótlás lebonyolítását – tették hozzá.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!