szerző:
hvg.hu

Átlagosan egymilliárd forintnál is több pénzbe kerül egy kilométer pályafelújítás, egy perc gyorsulást pedig kilencmilliárd forintból tudtak kihozni.

Átlagosan több, mint nettó 1 milliárd forintba került egy kilométernyi vasúti pályafelújítás az elmúlt években – számolta össze az Index. Még több pénzbe került a gyorsulás: egy percet nyerni a menetidőn átlagosan közel 9 milliárd forintból lehetett. Vagyis egymilliárd forintból kicsit több, mint 6 másodpercet tudnak gyorsulni a vonatok.

A legdrágább a Szajol–Püspökladány-vonal volt: ott 1 kilométer átlagban 1,8 milliárdból jött ki. Egy perc időnyerés is ezen a vonalon került a legtöbbe, 40 milliárd forint az ára minden percnek. A második legdrágább a Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakasz, az kilométerenként 1,63 milliárd forintba került, igaz, a vonatok sokat gyorsultak, egy perc nyereség 5 milliárdból jött ki. A dobogóra még a budapesti Északi vasúti Duna-hidat Esztergommal összekötő vonal felújítása fért fel, ott másfél milliárd forint volt a kilométerenkénti ár, és minden 4,2 milliárd forint beruházással nyertek egy percet.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!