szerző:
hvg.hu

A NIF szerint a magyar törvények erre lehetőséget adnak, de ebből még gond lehet.

Elővárosi vasútként adta el a kormány a Szabadbattyán és Balatonfüred közti vasútvonal villamosítását az Európai Uniónak – írja a Blikk a Magyar Hírlap alapján.

A Székesfehérvárt Balatonfüreddel összekötő 64 kilométeres szakaszt a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) a "központi régión kívüli városi és elővárosi közlekedés" című alfejezetbe sorolta, Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője pedig a Blikknek azt mondta, így azt kellene majd bizonyítani az EU-nak, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosa, noha a két település más megyében fekszik.

A NIF a lapnak azt válaszolta, hogy egy 2012-es törvény értelmében a megyei jogú városok 100 kilométeres vonzáskörzetében végzett személyszállítási szolgáltatás elővárosi személyszállítási szolgáltatásnak minősül, Balatonfüred pedig Székesfehérvár 100 kilométeres vonzáskörzetében van, ezért finanszírozható ezekből a forrásokból.

Dorner szerint ettől függetlenül az EU ebbe bele fog kötni, de mivel ez uniós szinten egy kisebb projektnek számít, ezért csak utólag fogják ellenőrizni, és ha arra jutnak, hogy a beruházás révén nőtt az utasforgalom és csökkent a menetidő, akkor nem fognak büntetést kiszabni.

A beruházást 23 milliárd forintból kell megvalósítani, a tender győztesét a jövő héten hirdetik ki.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!