szerző:
hvg.hu

Az Artisjus bírósághoz fordul az ügyben.

Nem szolgáltatott adatot az előző évi nézettségéről, illetve bevételeiről az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 Csoport az Artisjusnak. Emiatt nem tudja kiszámlázni nekik a szerzői jogdíjakat a hazai jogkezelő szervezet – írja a 444.hu, amelynek értesülését az Artisjus is megerősítette.

Magyarországon ez a szervezet szedi be a zenék nyilvános lejátszása után a jogdíjakat, és ők fizetnek aztán a zeneszerzőknek és szövegíróknak. A kereskedelmi tévék nem átalánydíjat fizetnek nekik, hanem bevételeik egy bizonyos százaléka után kell hozzájáruljanak a jogdíjalaphoz. Ehhez adatokat kell szolgáltatniuk a negyedéves bevételeikről, valamint a műsoraikban lejátszott zenékről, az Artisjus pedig ez alapján számítja ki a fizetendő jogdíj mértékét.

A TV2 Csoport viszont nem küldte el a szükséges adatokat a szervezetnek, több egyeztetési kísérlet és felszólítás után sem. Ezért most azt tervezik, hogy heteken belül a bírósághoz fordulnak.

A tévéktől származó jogdíjak összege üzleti titok, de az Artisjus éves jelentéséből kiderül, hogy 2016-ban az összes jogdíjbevétel közel negyede, 4,1 milliárd forint folyt be a sugárzási és kábeltelevíziós bevételek címén.

Nemcsak a TV2 Csoport csatornái, hanem a Galaxy TV és a Story 5 TV esetében sem járt sikerrel az adategyeztetés, így ügyükben is bírósághoz fog fordulni az Artisjus.

Update: A 444.hu a megjelenés után frissítette cikkét. Az Artisjus tájékoztatásával szemben ugyanis kiderült, hogy a Galaxy TV és a Story 5 TV estében szóbeli megállapodás született a felek között, nem várható bírósági eljárás.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Itthon

Kúria: A Mokkában aránytalanul sok volt a kormánypárti megszólaló

Helybenhagyta a Nemzeti Választási Bizottság döntését a Kúria: a Tv2 reggeli műsora, a Mokka tényleg megsértette a választási eljárásról szóló törvényt azzal, hogy március 29. és április 4. között aránytalanul több megjelenési lehetőséget biztosított a Fidesz-KDNP-nek, mint más jelölő szervezeteknek.

Gergely Zsófia Itthon

Élő adásban rákosizták Orbán Viktort: a Jobbik meghekkelte a Tv2-t

Meghívta a Tv2 a Jobbik szóvivőjét, hogy természetesen a párt gyenge szerepeléséről kérdezzék, de emlékezetes interjú lett a vége. Hasonlóképpen a köztévés szereplést kihasználó ellenzéki pártokhoz, a jobbikos olyan állításokat mondott bele a kamerába, amilyet még nem láthattunk Andy Vajna propagandatévéjében. A műsorvezető lefagyott, lekeverni nem tudták, végül egyszerűen kisétált a stúdióból.