szerző:
hvg.hu

A magyar lakosság 67%-a használ okostelefont internetezésre.

Magyarország ezzel az aránnyal még el is marad a 76 százalékos világátlagtól. Az egyes országok között azonban lényeges különbség látható, Szaúd-Arábiában például 96 százalék, míg Ukrajnában mindössze a megkérdezettek 51 százaléka használja inkább mobiltelefonját internetezésre, mint az asztali gépét.

A Google megbízásából a Kantar TNS készített felmérést az internet- és mobilhasználati szokásokról, összesen 63 ország 79 ezer lakosát kérdezték meg. A kutatásból kiderül, hogy a 63 országból 62-ben mondták azt a megkérdezettek, hogy ha internetezni szeretnének, akkor gyakrabban fordulnak a mobiltelefonjukhoz, mint az asztali számítógépükhöz.

Magyarországon tavaly a lakosság 81 százaléka használta az internetet magáncélra, ez néhány százalékkal magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag. Az adatokból az is látható, hogy a magyarországi internethasználók 89 százaléka napi szinten megy fel a világhálóra.

Az okostelefonok száma is lényegesen nőtt: míg 2013-ban a lakosságnak mindössze 34 százaléka rendelkezett ilyen eszközzel, addig 2017-ben már 65. Az adatok szerint a legkülönbözőbb korosztályok hasonlóan nagy arányban veszik igénybe a világhálót: a netezők 45 százalékát teszi már ki a 45 év feletti korosztály, és az 55 év feletti internetezők 43 százaléka is mobilkészülékről megy már fel a világhálóra.

A mobilnet gyökerestül megváltoztatta az internetezési szokásainkat: Magyarországon 2017-ben az internetezők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót, és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről vagy tabletről.

A mobilinternetezés türelmetlenné tette a felhasználókat, hiszen ha például az aktuális buszmenetrendet, vagy a közelükben levő bolt nyitvatartási idejét szeretnék megnézni, akkor érthető, hogy minden másodperc számít. Ezért lehet, hogy a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad egy nemrég készített felmérés szerint, ha az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Sőt, minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el, a megkérdezettek 46 százaléka pedig azt mondta, hogy a mobilon való internetezés során a lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb számára.

Huszonegy országban és összesen tíz különböző szektorban nézték meg, hogy a mobil hirdetésekről az érkezési oldal teljes betöltéséig hány másodperc telik el. Magyarországon az átlagos oldalbetöltési sebesség 9,4 másodperc, ami kismértékben ugyan, de elmarad a 9,124 másodperces európai átlagtól. A vizsgált országok közül Németország és Románia teljesített a legjobban, 8,1 másodperces átlagos betöltési idővel.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!