szerző:
hvg.hu

A magyar lakosság 67%-a használ okostelefont internetezésre.

Magyarország ezzel az aránnyal még el is marad a 76 százalékos világátlagtól. Az egyes országok között azonban lényeges különbség látható, Szaúd-Arábiában például 96 százalék, míg Ukrajnában mindössze a megkérdezettek 51 százaléka használja inkább mobiltelefonját internetezésre, mint az asztali gépét.

A Google megbízásából a Kantar TNS készített felmérést az internet- és mobilhasználati szokásokról, összesen 63 ország 79 ezer lakosát kérdezték meg. A kutatásból kiderül, hogy a 63 országból 62-ben mondták azt a megkérdezettek, hogy ha internetezni szeretnének, akkor gyakrabban fordulnak a mobiltelefonjukhoz, mint az asztali számítógépükhöz.

Magyarországon tavaly a lakosság 81 százaléka használta az internetet magáncélra, ez néhány százalékkal magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag. Az adatokból az is látható, hogy a magyarországi internethasználók 89 százaléka napi szinten megy fel a világhálóra.

Az okostelefonok száma is lényegesen nőtt: míg 2013-ban a lakosságnak mindössze 34 százaléka rendelkezett ilyen eszközzel, addig 2017-ben már 65. Az adatok szerint a legkülönbözőbb korosztályok hasonlóan nagy arányban veszik igénybe a világhálót: a netezők 45 százalékát teszi már ki a 45 év feletti korosztály, és az 55 év feletti internetezők 43 százaléka is mobilkészülékről megy már fel a világhálóra.

A mobilnet gyökerestül megváltoztatta az internetezési szokásainkat: Magyarországon 2017-ben az internetezők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót, és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről vagy tabletről.

A mobilinternetezés türelmetlenné tette a felhasználókat, hiszen ha például az aktuális buszmenetrendet, vagy a közelükben levő bolt nyitvatartási idejét szeretnék megnézni, akkor érthető, hogy minden másodperc számít. Ezért lehet, hogy a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad egy nemrég készített felmérés szerint, ha az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Sőt, minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el, a megkérdezettek 46 százaléka pedig azt mondta, hogy a mobilon való internetezés során a lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb számára.

Huszonegy országban és összesen tíz különböző szektorban nézték meg, hogy a mobil hirdetésekről az érkezési oldal teljes betöltéséig hány másodperc telik el. Magyarországon az átlagos oldalbetöltési sebesség 9,4 másodperc, ami kismértékben ugyan, de elmarad a 9,124 másodperces európai átlagtól. A vizsgált országok közül Németország és Románia teljesített a legjobban, 8,1 másodperces átlagos betöltési idővel.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!